نصب سردیس های مشاهیر کشور در کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26094
ساعت 16:18 يکشنبه 8 ارديبهشت 1392
سردیس های استاد شهريار، فرشچيان و جلال آل احمد نيز به جمع مشاهير گذر هنرمندان جزيره زيباي كيش پيوستند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تاكنون سرديس 37 تن از هنرمندان و مشاهير علمي و فرهنگي كشورمان توسط واحد زيبا سازي معاونت خدمات شهري شركت سرمايه گذاري و توسعه كيش، در اين گذر نصب شده است.
گذر هنرمندان كيش از سال 1378 در ضلع شرقي پارك حاشيه اي حد فاصل ميدان سنايي تا ميدان ساحل ساخته شد و به تدريج در مراحل مختلف بر شمار سرديس هاي نصب شده در اين گذر افزوده شده است.
آشنايي بيشتر نسل جوان و گردشگران خارجي با مشاهير فرهنگ و ادب كشورمان و گراميداشت ياد و خاطره اين گنجينه هاي ارزشمند ايران اسلامي از مهمترين اهداف تاسيس اين گذر است.
بر اساس اين گزارش ابوالحسن صبا(موسيقيدان و سازنده ساز)، غلامحسين بنان( موسيقيدان و خواننده)، شريف لطفي( موسيقيدان)، حسين بهزاد(نقاش مينياتور)، مرتضي مميز(طراح گرافيك)، غلامحسين سپنتا(سينماگر)،كريم پيرنيا(معمار)، قنبري مهر(هنرمند هنرهاي دستي)، غلامحسين اميرخاني(خوشنويس)، عزت اله انتظامي(بازيگر)، عيسي بهادري(طراح قالي)، محمد تقي جعفري(علامه)، شهيد مرتضي آويني (فيلمساز دفاع مقدس)، پروين اعتصامي(شاعر) و امير كبير شماري از سرديس هايي است كه در گذر هنرمندان كيش نصب شده است.
جزيره كيش با 92 كيلومتر مربع مساحت در قلب آبهاي نيلگون خليج فارس سالانه پذيراي بيش از يك ميليون و پانصد هزار گردشگر داخلي وخارجي است و معرفي هنرمندان كشورمان در يكي از خيابان هاي اصلي كيش كه محل گذر غالب گردشگران است به عنوان يكي از جاذبه هاي فرهنگي مهم اين جزيره ، بسيار مورد توجه و استقبال دوستداران فرهنگ و ادب پارسي قرار گرفته است.

 

شناسه خبری: 26094

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟