یکهزار و 200شغل مستقیم در منطقه ویژه خلیج فارس ایجاد شده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26096
ساعت 16:51 يکشنبه 8 ارديبهشت 1392
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: یکهزارو 200شغل مستقیم ظرف یکسال گذشته در صنایع مستقر دراین منطقه ایجاد شد.

پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، مسعود هندیان یکشنبه در مصاحبه اختصاصی باخبرنگارایرنا، اظهار کرد: بیشترین تعداد این شغل ها با راه اندازی و بهره برداری از فاز اول فولاد کاوه جنوب وفاز دوم فولاد هرمزگان ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون افزون بر10هزارو 500 نفر در صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس فعالیت دارند ابراز داشت: با توجه به برنامه ریزی های بعمل آمده در خصوص ایجاد صنایع انرژی بر و افتتاح فازهای تکمیلی شرکت ها و مجتمع های تولید فولاد و آلومینیوم این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی به حدود 30 هزار نفر افزایش می یابد.
هندیان یادآورشد: در سالی که گذشت با همدلی و هماهنگی مدیران منطقه و همچنین صنایع مستقر، تولیدات صنایع نسبت به مدت مشابه آن در سال 90 خورشیدی 50 درصد افزایش نشان می دهد که بیشترین آن شامل تولید تختال، آهن اسفنجی ، آلومینیوم، روی، آند و آب تصفیه شده است.
این مقام مسوول اضافه کرد: سال قبل در زمینه تخلیه و بارگیری مواد معدنی 39درصد ( شش میلیون و 160 هزار تن مواد معدنی) تخلیه واگن 21 درصد رشد داشته ایم ضمن اینکه در زمینه تخلیه و بارگیری کشت های حامل مواد خام معدنی نیز در اسکله اختصاصی رشدی هفت برابری و ارسال مواد معدنی به کارخانه های فولاد سازی مستقر در این منطقه نیز 78درصد رشد داشته ایم.
هندیان از حضور و بازدید پنج نفر از سفرای کشورهای فنلاند، هندوستان، ژاپن، چین، افغانستان و همچنین چند از هیات بلندپایه اقتصادی از جمله هیات 45نفری از کشور عمان بعنوان گامی دیگر در جلب و جذب سرمایه گذاری های خارجی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نام برد.
وی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان حماسه سیاسی و اقتصادی ابراز امیدواری کرد که با وجود همدلی، وحدت و صمیمیتی مدیران وتولید کنندگان به خصوص در زمینه بومی سازی فن آوری های بکار گرفته شده بتوانیم به ارتقای شاخص های تولیدی کشور کمک کنیم.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس به عنوان یکی از مهم ترین مناطق صنایع انرژی بر کشور در 13کیلومتری غرب شهر بندرعباس در مجاورت بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان(ستاره خلیج فارس) پالایشگاه بندرعباس، مجتمع بندری شهید رجایی و صنایع کشتی سازی فراساحل قرار دارد.
بهره مندی از راههای بین المللی هوایی، ریلی، زمینی و دریایی و دارابودن اسکله اختصاصی با ظرفیت 12 میلیون تن در سال و تجهیزات نوار نقاله ای تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی به طول هشت کیلومتر و همچنین اسکله اختصاصی تخلیه مواد نفتی و هتل پنج ستاره از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اعلام شده است.
استان یک میلیون و 500 هزارنفری هرمزگان دارای شش منطقه ویژه اقتصادی قشم، خلیج فارس، کشتی سازی، نفتی لاوان، انرژی بر پارسیان و مجتمع بندری شهید رجایی( خلیج فارس) و دو منطقه آزاد کیش و قشم است.

شناسه خبری: 26096

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو