برگزاری جشنواره سلامت در منطقه ویژه پتروشیمی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26128
ساعت 14:24 چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392
دومین جشنواره سلامت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با هدف ترویج فرهنگ سلامت و مراقبت از سلامت جسمی و روانی کارکنان صنایع پتروشیمی و خانواده های آنان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره سلامت این منطقه، هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای سلامت بین کارکنان و خانواده های پتروشیمی بیان کرد و افزود: نتایح معاینات طب دوره ای کارکنان پتروشیمی بیانگر ضرورت تلاش بیشتر در زمینه ی ارتقای سطح سلامتی ایشان خصوصا در زمینه ی بیماری های غیر واگیر است.
قدرت اله نصیری با اشاره به اینکه عدم پیشگیری مناسب از بیماری ها منجر به افزایش چشمگیر هزینه های درمان می شود، گفت: آمارها نشان می دهد که بیماری های روانی در سطح کل جامعه به شکل معنا داری افزایش پیدا کرده است و همین آمار در سطح کارکنان صنعت نفت نیز خود را نشان داده است.
وی گفت: در سال گذشته آمار انجام معاینات دوره ای در سطح کلیه اشکال قراردادی کارکنان 78 درصد بوده است. این رقم در سطح کارکنان رسمی بالای 98 درصد می باشد ولی در بخش نیروهای پیمانکاری کماکان مشکلاتی داریم که امید است با حمایت مدیران پتروشیمی این آمار را به 100 درصد نزدیک کنیم.
نصیری، یکی از عمده ترین علل مشکلات را عدم پیگیری در رفع بیماری های مشخص شده توسط معاینات دوره ای دانست و افزود: ما پس از تشخیص عارضه ی خود به صورت جدی و پیگیر بیماری خود را برای پایش و درمان تعقیب نمی کنیم.
پیش از سخنان وی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سخنانی، با اشاره به اینکه سلامت اجتماعی یکی از ابعاد مهم بهداشت است، گفت: اعتیاد، یک معضل سلامت عمومی و امنیتی برای تمام جوامع اعم از صنعتی و در حال توسعه محسوب می شود به طوری که از 210 میلیون نفری که در سراسر دنیا مواد غیرقانونی مصرف کرده اند، بیش از 30 میلیون نفر از وابستگی به مواد رنج می برند.
علی یزدانی، افزایش مسافرتهای بین المللی، رشد کلان شهرها با تراکم زیاد جمعیت، ناکافی بودن آب سالم و به سازی محیط، خطر بیماریهای قابل انتقال از طریق غذا، تغییر در روش تولید، حمل و نقل و بسته بندی کردن غذا، تخریب جنگلها و دخالت در اکولوژی جانوران را از جمله عواملی دانست که در حوزه ی سلامت منجر به پیدایش بیماری های جدید و شیوع بیماریهای واگیر می شود؛ این در حالی است که زمانی بیان می شد که بیماریهای واگیر تحت کنترل هستند.
5 کارگروه بهداشت حرفه ای، بهداشت محیط، تغذیه و سلامتی، طب صنعتی و سلامت روان تحت نظر ستاد مرکزی جشنواره، فعالیتهای تخصصی دومین جشنواره سلامت را انجام می دهند.
نمایشگاه کتاب، غرفه های مربوط به شرکتهای بخش خصوصی در زمینه های بهداشت، انجام تستهای مختلف بهداشتی، مسابقات بهداشتی و ورزشی و برگزاری سمینار علمی با حضور اساتید برجسته ی کشور از بخشهای دیگر این جشنواره است.
این جشنواره که توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با همکاری 20 شرکت پتروشیمی برگزار شده است، از ساعت 17 تا 23 روزهای 9 تا 12 اردیبهشت در محل تلار اندیشه شهرک بعثت میزبان عموم بازدید کنندگان خواهد بود.

شناسه خبری: 26128

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو