تولید سوخت گیاهی در منطقه ویژه پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26159
ساعت 06:16 دوشنبه 16 ارديبهشت 1392
مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، از کاشت انبوه گیاه جاتروفا در هزار هکتار زمین به منظور بیابان زدایی و تولید سوخت بایو دیزل در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه سازمان منطقه ویژه پارس مکلف است بخشی از اراضی خود را به فضای سبز اختصاص دهد، بر اساس توافقاتی که با یک سرمایه گذار داخلی انجام شده کمتر از دو ماه آینده کشت انبوه گیاه جاتروفا در این منطقه صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: این پروژه باهمکاری دانشگاه خلیج فارس و یک سرمایه گذار داخلی، تا دو ماه آینده اجرایی می شود.
فریدونی با بیان اینکه کاشت گیاه جاتروفا در هر 10 هزار متر مربع، 10 نفر اشتغال زایی در منطقه را به همراه دارد، تصریح کرد: هزار هکتار زمین به کاشت جاتروفا اختصاص داده شده که در کل 10 هزار نفر در این طرح مشغول به کار خواهند شد.
مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: گیاه جاتروفا، چهار ماه پس از کاشت قابل برداشت است.
وی تصریح کرد: بخش عمده ای از محصول این گیاه را دانه های روغنی شامل می شود که می توان از آن به عنوان سوخت بایودیزل استفاده کرد.
به گفته فریدونی، کاهش گازهای گلخانه ای، تولید سوخت پاک و استفاده از منابع گیاهی غیر خوراکی به منظور بیابان زدایی از دیگر مزایای استفاده از این گیاه است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کشت گیاه جاتروفا به چند منظور انجام می شود؛ به طوری که می توان از دانه های روغنی آن در تولید سوخت های زیستی و از کنجاله آن در بخش کشاورزی به عنوان سموم دفع آفات استفاه کرد.

شناسه خبری: 26159

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو