ديوارهاي معابر عمومی كيش مزین به نقاشی های رنگارنگ

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26168
ساعت 07:24 سه شنبه 17 ارديبهشت 1392
بیش از 15 هزارمتر مربع نقاشی، دیوارهای شهری کیش را مزین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، طرح زیباسازی دیوارهای شهری و پست های برق از سال گذشته و با هدف بهبود مناظر شهری آغاز شده و تاکنون مساحت این نقاشی ها از مرز 15 هزار مترمربع گذشته است.
همخوانی فرم و محتوای نقاشی های شهری با موقعیت جفرافیایی مهمترین مشخصه این نقاشی ها است. تصاویر زیبا از سواحل نیلگون خلیج فارس، پرندگان بومی و مهاجر کیش، پوشش گیاهی و درختان بومی جزیره کیش و تصاویری از زندگی بومیان از عمده ترین موضوعات نقاشی های دیواری کیش است.
استفاده از مواد و رنگ های مناسب با شرایط آب و هوایی کیش به منظور افزایش عمر مفید این آثار از نکات مهمی است که در طراحی و تکمیل این نقاشی ها در نظر گرفته شده است . حضور و تنوع رنگ در آنها نيز مولفه اي اساسي است كه براي هر چه شاداب تر نشان دادن محيط و ايجاد نشاط بصري در ذهن رهگذران تصوير مي شود.
گفتنی است در دنياي امروز به نقاشي ديواري بايد به عنوان يك هنر چند وجهي نگريست. هنر چند وجهي و همگاني كه توانسته گرايش هاي ديگر هنرها را در خود تجربه كند و قابليت هاي ديداري محيط را به كار گيرد. اين نوع از نقاشي، ضمن آراستن فضاي شهري، خلاموجود ميان عناصر ديداري در طبيعت و ساخته هاي بشر را تلطيف مي كند.
تاریخچه نقاشی های شهری به حدود چهار دهه قبل بر می گردد و فرانسه اولین استفاده کننده از نقاشی دیواری برای زیبا سازی شهری است. نخستین مدرسه هنری نقاشی های شهری هم به تازگی در لیون فرانسه تاسیس شده است. برزیل , انگلستان و آمریکا نیز از جمله کشورهایی هستند که بزرگترین و ماهر ترین نقاشان دیواری را در اختیار دارند و برای تلطیف فضای پرهیاهوی کلان شهرها از این روش استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 92 کیلومتر مربع در فاصله 18 کیلومتری از سواحل جنوبی کشور قرارگرفته است و بواسطه طبیعت زیبا و مناظر شهری کم نظیر آن سالانه بیش از یک میلیون و پانصدهزار گردشگر از آن دیدن می کنند.

شناسه خبری: 26168

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟