تعامل صنعت و دانشگاه نیاز ضروری امروز کشور برای پیشرفت است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26184
ساعت 15:32 پنج‌شنبه 19 ارديبهشت 1392
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: تعامل صنعت و دانشگاه نیاز ضروری امروز کشور برای پیشرفت است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود نصوری در جمع دانشجویان و دانش آموختگان صنعت نفت با بیان اینکه دانشگاه نقطه ثقل کشور در تمامی تحولات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی است افزود: خوشبختانه بر اساس قراین و شواهد موجود و حتی اذعان برخی از نهاد های غربی، کشور از جایگاه برجسته ای از نظر رشد علمی در میان کشور های پیشرفته غربی برخوردار است.
نصوری با بیان اینکه رشد علمی کشور بر اساس آمار های منتشر شده بسیار چشمگیر است افزود:همه تصور می کردند با تحریم های غرب رشد علمی در کشور متوقف شود در حالی که اکنون عکس این وضعیت اتفاق افتاده است و ایران اسلامی مقام نخست علمی منطقه را در اختیار دارد.
وی با دعوت از دانشجویان و دانش اموختگان به تحقیق و تفحص در علم گفت: با تکیه بر توان و استعداد جوانان کشور نباید هیچ عرصه ی علمی ناشناخته ای وجود داشته باشد و دانشجویان و دانشمندان باید با توان مضاعف مسیر پیشرفت و تعالی را طی کنند.
نصوری دانشجویان و دانشگاهیان را به خنثی سازی تحریم و توطئه های دشمنان فرا خواند و افزود: تفکر خلاقلانه و تعهد به ارزش های دینی دانشجویان ضامن استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی و خنثی سازی توطئه های آنان است.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس افزود: تحرک، پویایی و نشاط جوانان در محیط دانشگاه می تواند راه را برای فتح قله های علم ودانش هموار کند.
وی که دانشجویان دانشگاه صنعت نفت را در جریان پیشرفت های صورت گرفته در منطقه ویژه پارس قرار می داد گفت: هم اکنون بیش از 105 هزار نفر در منطقه ویژه پارس مشغول به فعالیت هستند و امیدواریم تا پایان سال جاری با افتتاح چند فاز پارس جنوبی حداقل 100 ملیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور افزود شود.

شناسه خبری: 26184

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو