به دنبال افزایش درآمدهای جهانگردی قشم هستیم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26195
ساعت 15:35 شنبه 21 ارديبهشت 1392
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به جای تاکید بر افزایش تعداد ورودی ها به دنبال ساز و کارهای مناسب برای افزایش درآمدهای جهانگردی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمید امینی ضمن بیان این مطلب گفت: باتوجه به سفرسالانه نزدیک به هفت میلیون نفر از ایرانیان به خارج از کشور و تراز منفی درآمدهای حاصل از ورود گردشگران در مقایسه با خروج ارز، باید با شناخت انگیزه های سفر به خارج، نسبت به فراهم آوردن زمینه های لازم برای توسعه و رشد سفرهای داخلی و ایجاد تعادل در تراز صادرات و واردات ناشی از گردشگری بین المللی اقدام کرد و ما نیز در سازمان منطقه آزاد قشم به دنبال دستیابی به همین مقصود بوده ایم.
امینی با برشمردن فعالیت های صورت گرفته از سوی این سازمان در طول دو سال گذشته گفت: اولین گام ما در راستای پدید آوردن تحولات مثبت و بنیادین، تلاش برای ایجاد تغییر در ترکیب گردشگران ورودی بوده است که تا چندی پیش تنها از چند استان همجوار هرمزگان به دیدن قشم می آمدند.
امینی افزود: هم اکنون گردشگران بسیاری از شهرهای بزرگی همچون تهران، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد به جزیره ی زیبای قشم سفر می کنند.
وی به راه اندازی هتل ها و مراکز اقامتی جدید به عنوان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و این امر را در افزایش متوسط مدت زمان اقامت گردشگران سودمند دانست.
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم تحولات صورت پذیرفته در حوزه گردشگری منطقه را وسیع و پردامنه عنوان کرد و در پایان گفت: تنوع بخشی و افزودن به جذابیت سایت ها و دیدنی های طبیعی و تاریخی قشم، با استفاده از تکنیک های تشریح و تفسیر برای گردشگران، بالا بردن گونه گونی و کیفیت خدمات و محصولات گردشگری برای عرضه به مشتریان از طریق راه اندازی واحدهای پذیرایی و خدمات رسانی جدید در جزیره و ایجاد و ساماندهی زیرساخت هایی نظیر سرویس بهداشتی، جاده دسترسی و فروشگاه های مواد مصرفی از اقدامات تاثیرگذار دو سال گذشته برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری در جزیره قشم بوده است.

شناسه خبری: 26195

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟