گزارش خبری/ مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی پیام معرفی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26216
ساعت 07:00 دوشنبه 23 ارديبهشت 1392
صبح روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در هتل فرودگاه بین المللی پیام و با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولین و سرمایه گذاران این منطقه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سابق شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام خدمت سه ساله خود را در این منطقه فرصتی از جانب خداوند دانست و گفت: با وجود کمبودها و سختی هایی که در مباحث مالی و اقتصادی و دیگر مباحث در این شرکت وجود داشت، بعد از یک ماه روال عادی کار را شروع کردیم. این شرکت در حال حاضر روزی 450 نشست و برخاست دارد و این نشان از موفقیت و تلاش همکاران بنده است.
کاپیتان نوروزی در خصوص فعالیت های انجام شده در این مدت 3 ساله نیز افزود: راه اندازی مجدد ایرلاین فرودگاه بین المللی پیام از افتخارات بنده در این سه سال است. استقرار گمرک در این منطقه با 120 نفر پرسنل، رسیدن به مقام دوازدهم گمرکات در ایران، راه اندازی ترانزیت هوایی و زمینی، راه اندازی ایر آمبولانس، تقویت تجهیزات زمینی و خودروهای آتش نشانی، داشتن رکورد بارگیری و سوخت رسانی در 45 دقیقه از جمله فعالیت های انجام شده در این منطقه بود.
وی توسعه عمرانی منطقه را از بزرگترین فعالیت منطقه ویژه اقتصادی پیام دانست و افزود: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی پیام بسیار خوب بوده است؛ در این مدت 69 پروژه عمرانی از 72 پروژه به اتمام رسید، همچنین حدود 52 سرمایه گذار صنعتی نیز جذب شد که هم اکنون مشغول به فعالیت هستند.
مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی پیام ادامه داد: مهمترین موانع توسعه شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بین المللی پیام، بحث تملک اراضی پیام، بحث بهداشت و زباله و همچنین کمبود هواپیما در این فرودگاه است.
کاپیتان نوروزی در خصوص احداث پایانه مسافری در این منطقه نیز افزود: تا زمانی که در این منطقه حضور داشتم با کمک استاندار البرز و سایر مسئولین تلاش کردیم که بتوانیم این بحث را ایجاد کنیم؛ اما در حال حاضر اولویت ها در استان البرز به مباحث دیگری اختصاص داده شده که برای به نتیجه رسیدن به این هدف، به زمان بیشتری نیاز است.

** احداث شهر ICT در منطقه ویژه پیام
در ادامه مراسم مدیر عامل جدید منطقه ویژه اقتصادی پیام، نزدیکی به پایتخت را از بزرگترین معیارهای منطقه ویژه اقتصادی پیام برشمرد و گفت: با توجه به قابلیت های عظیمی که در این منطقه وجود دارد پیش بینی می شود تا دو سه سال آینده به جایگاه بالایی دست خواهیم یافت.
کاپیتان سید محمد قادری در خصوص احداث شهر ICT در این منطقه نیز گفت: با راه اندازی شهر ICT در این استان عظیم که شاهراه یازده استان است و مهم تر از همه نزدیک به پایتخت قرار دارد می تواند جزو کارهای ماندگاری باشد که در این منطقه انجام می شود. باید تلاش کرد با همفکری و خرد جمعی هر چه سریع تر به این مهم دست یافت.
وی در خصوص مسافربری شدن فرودگاه نیز افزود: با توجه به شرح وظایفی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد بیشتر فعالیت ما در بحث کارهای پستی، هاب پستی و بحث جابجایی بارهای پستی است؛ در بحث جابجایی مسافر کارهایی تاکنون انجام گرفته است و تلاش می کنیم با توجه به نظر وزیر ارتباطات و استاندار البرز به جمع بندی نهایی در این زمینه برسیم.

** معاون وزیر ارتباطات: توسعه؛ اولویت اصلی برنامه های منطقه ویژه پیام است
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم، در خصوص ویژگی های این منطقه گفت: نزدیک به پایتخت بودن، منطقه علمی و دوری از فعالیت های روزمره شهری، از ویژگی های بارز این منطقه است؛ همچنین این منطقه، منطقه ژئو استراتژیکی است که گذشتگان برای ما انتخاب کردند و ما آن را توسعه می دهیم.
محمد کرم پور، در ادامه افزود: این منطقه جایگاهی برای روز مبادا است. وقتی یک سازمان اهمیت داشته باشد کسانی که در این جایگاه می نشینند نیز باید افراد مهمی باشند. کاپیتان قادری، فردی است اهل قانون، توسعه، صاحب نوآوری و خلاقیت و برای توسعه و پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی پیام بسیار توانا است.
وی همچنین اظهارداشت: منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از شرکت های وزارت ارتباطات محسوب می شود و از لحاظ فعالیت های ملی اهمیت بسیاری برای این وزارت خانه دارد.
معاون وزیر ارتباطات و امور بین الملل، احداث شهر ICT را جزو اولین دستور کارهای این وزارت خانه در این منطقه بر شمرد و افزود: از جمله اقداماتی که در هر جلسه داریم و جزو اولین دستور کارهای ما محسوب می شود احداث شهر ICT است و من امیدوارم با توجه به شرایطی که این منطقه دارد و همچنین کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان سیاست گذار و ناظر در این حوزه بتواند این اقدام را در کشور عملیاتی و نهادینه کند تا مردم استان از تمام خدمات بهره مند شوند.
در پایان مراسم نیز با اهدای لوح از زحمات کاپیتان نوروزی تقدیر و تشکر شد و طبق حکم محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کاپیتان قادری به سمت مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام منصوب شد.
گفتنی است در این مراسم محمد کرم پور، معاون وزیر ارتباطات و امور بین الملل، محمد حسن کرباسیان، مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، مدیر گمرکات استان البرز، اعضای نهاد ریاست جمهوری، غلامرضا رضایی، مصطفی آجورلو، معاون فرمانداری استان البرز، شهردار منطقه 12 همچنین علی سعادتی، مدیرکل استاندارد استان البرز و جمعی دیگر از مسئولین حضور داشتند.
فرودگاه بین المللی پیام کرج 26 فروردین ماه سال 69 راه اندازی شد و منطقه ویژه اقتصادی آن نیز تیرماه سال 82 به بهره برداری رسید.
این مجموعه واقع در جنوب غربی کرج 10 هزار هکتار وسعت دارد که سه هزار و 600 هکتار آن مربوط به منطقه ویژه اقتصادی است.
گفت و گو: آمنه شهیدی
عکس: ابراهیم مختاری

 

 

 

شناسه خبری: 26216

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو