تبیین بیشتر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، یک ضرورت است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26218
ساعت 07:43 دوشنبه 23 ارديبهشت 1392
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از رسانه های استانی و بومی خواست نسبت به ظرفیت های این منطقه توجه بیشتری نشان داده تا نقش و جایگاه این منطقه بیشتر تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، غلامرضا مختاری در خصوص نقش منطقه ویژه اقتصادی در استان بوشهر گفت: این منطقه ویژه  در اسفندماه 1376 با وسعت بالغ بر 1880 هکتار با تصویب شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور آغاز به کار کرده و در بخش های صنعتی، گمرکی، خدماتی، شیمیایی و انبارداری فعالیت می کند. 
وی افزود: این منطقه در شرایط حاضر دارای ظرفیت ها و قابلیت های خوبی است که با وجود زیرساخت های فراهم شده توسط این منطقه و در اختیار قرار دادن آنها جهت رفاه سرمایه گذاران و اهالی صنعت که البته از وظایف تشکیلاتی ما نیز به حساب می آید، می توان شاهد رونق هرچه بیشتر در آینده ای خوش نام برای این منطقه و در سطح وسیع تر آن استان و کشور باشیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در ادامه افزود: رسانه ها نیز می توانند با اطلاع رسانی دقیق و به موقع از مزیت ها و امکانات منطقه ویژه، زمینه جذب سرمایه گذران داخلی و خارجی را فراهم آورند.
وی در ادامه همچنین با یادآوری اجرایی شدن ماده 11 قانون چگونگی تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی مبنی بر فعالیت گمرکی ناشی از ارزش افزوده صنعتگران در مناطق ویژه اقتصادی افزود: با اجرایی شدن این ماده اهالی صنعت و سرمایه گذاران نیز با آرامش و آسودگی بیشتری می توانند به ادامه فعالیت بپردازند که البته با اطلاع رسانی مناسب رسانه ها، اینگونه موضوعات راحت تر در  اختیار صاحبان سرمایه و صنعت قرار می گیرد.
غلامرضا مختاری در خصوص پیگیری های انجام شده در خصوص جذب سرمایه گذاران خارجی نیز در این منطقه گفت: در حال رایزنی با برخی از گروه های خارجی هستیم که به محض نهایی شدن و به توافق رسیدن با آنها مردم استان بوشهر را از نتایج آن مطلع خواهیم ساخت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده به عنوان عضو کوچکی از مجموعه صنعتی استان، تمام تلاش خود را در راستای بهتر شدن وضعیت اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه ویژه با تمام توان انجام داده و خواهم داد و از دوستان هم استانی می خواهم تا به ثمر نشستن میوه شیرین این درخت صنعتی صبور باشند.

شناسه خبری: 26218

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو