تشکیل فاز سوم پتروشیمی عسلویه به زودی نهایی می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26232
ساعت 16:46 دوشنبه 23 ارديبهشت 1392
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: افزون بر سه هاب چابهار، لاوان و سرخس، فاز سوم پتروشیمی عسلویه نیز با هدف توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عبدالحسین بیات در آیین افتتاح دهمین همایش پتروشیمی ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل دارا بودن ذخایر گسترده هیدروکربوری مزیت های فراوانی برای توسعه صنعت ارزش آفرین پتروشیمی دارد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: سه هاب جدید پتروشیمی ایران با توجه به آمایش سرزمین در چابهار، لاوان و سرخس به زودی تشکیل خواهد شد و قطب چهارمی نیز که فاز سوم منطقه ویژه اقتصادی پارس در عسلویه است نیز به زودی نهایی خواهد شد.
وی افزود: تا سال ١٣٩٩ شمسی یعنی پایان برنامه ششم توسعه، سهم کشورمان از تولید محصولات پتروشیمی در منطقه خاورمیانه به ٤١ درصد خواهد رسید و ٨ زنجیره ارزش برای تولید ٦٠ محصول برای برنامه ششم برنامه ریزی شده است.
بیات گفت: در برنامه ششم توسعه ٥٥ میلیون تن به ظرفیت تولید افزوده شده و ٣٣ مجتمع نیز طراحی شده است.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی و داخلی از حمایت کامل وزارت نفت برخوردار بوده و می توانند در سراسر ایران در مجتمع های پتروشیمی به سرمایه گذاری اقدام کنند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که از سال ١٣٨٥ تا کنون ٢٥ واحد تولیدی صنعت پتروشیمی به بخش خصوصی داخلی و خارجی واگذار شده گفت: ١٥ شرکت دیگر در قالب هلدینگ خلیج فارس در حال واگذاری است که با واگذاری این شرکت ها فعالان بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی می توانند افزون بر تامین نیاز داخل در بازارهای جهانی نیز حضوری پررنگ تر داشته باشند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: پیش بینی ها برای بازگشت رونق به تجارت جهانی در سال ٢٠١٣ مثبت است و رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی به ٢,٩ درصد خواهد رسید که در سال ٢٠١٢ این رقم ٢.٥ درصد بود و با توجه به آمارهای موجود رشد ارزش تجارت جهانی در مقایسه با چند سال گذشته روندی صعودی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: بهبود تقاضا برای محصولات پتروشیمی مطلوب بوده و موقعیت مناسبی برای صادرات محصولات پتروشیمی در جهان فراهم شده است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: یکی از اهداف صنعت پتروشیمی ایران در افق ١٤١٤ دستیابی به مقام اول منطقه در صنعت پتروشیمی است که با توجه به دانش فنی موجود و تلاش متخصصان ایرانی رسیدن به این هدف ممکن خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: ظرفیت تولید پتروشیمی تا پایان برنامه پنجم به یکصد میلیون تن خواهد رسید و تلاش برای افزایش تنوع و ارتقای محصولات تولیدی برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی از اولویت های فعالیت در صنعت پتروشیمی ایران است.

شناسه خبری: 26232

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو