مجتمع بندری شهید رجایی به قطب صادرات مواد معدنی کشور تبدیل می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26236
ساعت 11:18 سه شنبه 24 ارديبهشت 1392
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از 19 میلیون تن انواع مواد معدنی از این مجتمع بندری به سایر بنادر دنیا صادر شد که نسبت به سال گذشته 4 میلیون تن افزایش را در برداشته است. این مواد معدنی که مازاد بر نیاز بازار است علاوه بر اشتغال زایی و درآمد زایی برای بنادر کشورمان نقش بنادر ایران را در زنجیره تامین کالا در خلیج فارس دو چندان می کند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید علی استیری از صادرات 1 میلیون و 600 هزار تن مواد معدنی در فروردین سال جاری از بندر شهید رجایی خبر داد و افزود: سال گذشته 500 فروند کشتی تجاری انواع مواد معدنی را از بندر شهید رجایی به کشورهای دیگر صادر کردند که به لحاظ پهلو گیری کشتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 170 فروند افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: این مواد معدنی شامل انواع سنگ آهن،سنگ گچ، کنستانتره مس،ذغال سنگ،سنگ کرومیت، اکسید آهن بوده که بصورت فله و کانتینر صادر شده است.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: همچنین با توجه به تغییر باگت های قدیمی و بهبود فیزیکی آنها سرعت بارگیری دو برابر گردیده و درحال حاضر مقدار عملیات به ازای هر هوک جرثقیل 700 تن در 24 ساعت است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور لایروبی های انجام شده تا عمق 15 متر، بهره وری 100 درصدی از ظرفیت هر 12 اسکله ی فله دراین بندر و همچنین توسعه بخش خصوصی و افزایش تعداد شرکت ها به 36 شرکت در مساحت 200 هکتار رااز مهمترین دلایل توسعه صادرات درمجتمع بندری شهید رجایی عنوان کرد.
استیری بابیان اینکه بنادر ما هم اکنون این توانایی را دارند که در صورت نیاز با30 درصد افزایش ، توان صادرات را سالانه تا 25 میلیون تن انواع مواد معدنی افزایش دهد اظهارکرد: آنچه در دستور کار قرار دارد توسعه تجهیزات بندری جهت پهلو دهی کشتی هایی نسل جدید با ظرفیت 80 هزار تن در بزرگترین بندر تجاری کشور است.
تردد سالیانه بیش از 3 هزار فروند کشتی تجاری، تخلیه و بارگیری بیش از 50 درصد صادرات و واردات کشور و مبادله کالا و ارتباط دریایی با بیش از 80 بندر جهان از ویژگی های منحصر به فرد بندر شهید رجایی در غرب بندرعباس است.

شناسه خبری: 26236

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو