مناطق ویژه بندری کشور مناسب جذب سرمایه‌گذاری است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26238
ساعت 12:37 سه شنبه 24 ارديبهشت 1392
معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: مناطق ویژه اقتصادی در بنادر امام خمینی، شهید رجایی و امیرآباد ، فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد مراکز لجستیک است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید علی استیری در بیست و یکمین همایش ارگانهای دریایی اظهار داشت: حضور در دریا و توجه به آن در شاخص‌های توسعه کلان مربوط به 6 قرن پیش است، چرا که دریا یکی از مهمترین ابزار پیشرفت اقتصادی، بهبود اجتماعی کشورها به حساب می‌آید و باعث ایجاد فرصتهای شغلی در حوزه‌های مختلف می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه فعالیتهای دریایی یک موضوع فرابخشی است، بسیاری از نهادها باید در این خصوص نقش خود را به خوبی ایفا کنند، تا توسعه پیشرفت دریایی محقق شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر اظهارداشت: ارتقای ایمنی دریایی و محیط زیست دریا از طریق بررسی سوانح دریایی و راه‌های به کارگیری از بروز این سوانح و کسب تدابیر لازم برای مبارزه با دزدی دریایی، بررسی مسائل پیش‌رو در اجرای کنوانسیون مارتل در مسائل ایمنی و آلودگی دریایی از جمله مسائلی است که باید در بیست و یکمین همایش ارگانهای دریایی مورد توجه قرار گیرد.
استیری گفت: ایران از نقطه نظر صنعت حمل و نقل دریایی، بزرگترین ناوگان تجاری فله خشک در خاورمیانه و چهارمین ناوگان نفتی در جهان را دارد.
وی افزود: توسعه ناوگان کشتیرانی در شمال و جنوب، سرمایه‌گذاری در ناوگان ریلی، توسعه فعالیتهای بندری و ترمینال‌داری نقش حیاتی در تکمیل زنجیره تامین و توسعه دریا محور ایفا می‌کند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری را در پس کرانه بنادر به عنوان مراکز ایجاد ارزش افزوده و لجستیک کالا توسط بخش خصوصی در بخش انتظار است و در بنادر امام خمینی، شهید رجایی و امیرآباد، مناطق ویژه محل مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد مراکز لجستیک است.

شناسه خبری: 26238

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو