استفاده از انرژی خورشیدی در آلاچیق های ساحلی کیش

روشنایی آلاچیق های جدید نصب شده در سواحل کیش با انرژی خورشیدی تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تا کنون چهل آلاچیق در نوار ساحلی جزیره کیش نصب شده است که روشنایی آنها در هنگام شب با بهره گیری از مبدل های کوچکی که بر بالای انها تعبیه شده و با استفاده از انرژی خورشیدی ذخیره شده تامین می شود. استفاده از انرژی ها ی پاک و تجدید پذیر و صرفه جویی در مصرف برق از مهمترین مزایای این طرح است.
زیبا سازی نوار ساحلی و مبلمان شهری در نوار ساحلی جزیره زیبای کیش یکی از طرح های معاونت خدمات شهری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش است و به همین منظور بیش از208 آلاچیق در طرح ها و اندازه های مختلف و متنوع در ساحل کیش نصب شده بود که با افزوده شدن آلاچیق های خورشیدی امسال شمار انها به 240 آلاچیق ساحلی رسید. تعدادی از این استراحتگاهای ساحلی با استفاده از مواد طبیعی مثل برگ های پهن درخت نخل ساخته شده اند تا با طبیعت بومی کیش سازگار باشند. در ساخت برخی از این الاچیق ها نیز از دیوارهایی چوبی مشبک با طرح ها و رنگ های متنوع وزیبا استفاده شده است.
رنگ آمیزی و تعمیر آلاچیق های قدیمی نیز بخش دیگری از فعالیت های معاونت خدمات شهری شرکت توسعه و سرمایه گذاری کیش است.
جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت یکی از قطب های گردشگری کشورمان است که سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و پانصد هزار گردشگر داخلی و خارجی است . بسیاری از خانواده ها نیز در طول اقامت خود در جزیره کیش با استراحت در سایه این آلاچیق ها ساعت خوشی را در سواحل زیبای کیش سپری می کنند.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :