جذب مستقیم 2 هزار نیروی کار در صنایع مستقر منطقه ویژه خلیج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26270
ساعت 13:08 سه شنبه 31 ارديبهشت 1392
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از جذب دو هزار نفر به صورت مستقیم در صنایع مستقر منطقه ویژه در سال 92 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود هندیان در این رابطه اظهار داشت: برای تحقق این فرصت‌های شغلی طرح‌های توسعه فولاد هرمزگان، فاز دوم فولاد کاوه جنوب، فاز نخست احیای صبا فولاد خلیج فارس، تولید قیر شرکت فومن شیمی و آغاز عملیات اجرایی گندله سازی مادکوش به چرخه صنعت منطقه ویژه وارد شد.
وی افزود: رویکرد منطقه در سه سال اخیر پیاده سازی سیاست همسویی و همدلی مبتنی بر تقویت نیروهای توانمند، با تجربه و با هدف افزایش شاخص‌های تولید استوار شده که خوشبختانه با رصد و پایش چالش‌ها توانسته‌ایم محورهای موفقیت را با گام‌های متوازن دنبال کنیم.
مدیر عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ادامه داد: قانونگذاران در تدوین سند چشم انداز برای مناطق ویژه و آزاد کشور تکالیفی را در نظر گرفته‌اند که سهم این مناطق در تولید ناخالص ملی بیش از پیش تاکید شده است.
هندیان اضافه کرد: ‌این ترسیمات توانسته است کمک شایانی به هدف‌گذاری مناطق برای توسعه کمی و کیفی با محوریت صادرات و ارز آوری را به عنوان یک مولفه اجتناب ناپذیر درآورد در این اثنا منطقه ویژه خلیج فارس به عنوان یک بنگاه کارآمد می‌کوشد با ایجاد بستری امن برای سرمایه‌گذاران سهم اشتغال استان را مطابق سنوات گذشته به شکل فزاینده‌ای ارتقا دهد.
وی اظهار داشت: مقرر است در سال‌جاری حدود دو هزار نفر در چرخه صنایع مستقر جذب بازار کار شوند که این به تنهایی خود گواه فعالیت‌های فراگیر و توفیق برنامه‌های مدون بوده است.
این مسئول اضافه کرد: برای حضور این تعداد شغل بیش از دو میلیارد دلار سرمایه گذاری در طرح‌های مورد اشاره صورت گرفته است.
مدیر عامل منطقه ویژه خلیج فارس در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 12 هزار نفر در این منطقه افتخار خدمت به کشور را دارند، افزود: با ورود دو هزار نفر جدید گامی موثر در مسیر تحقق اشتغال 30 هزار نفر در برنامه بلند مدت منطقه با افق 1395 برداشته خواهد شد که امیدواریم باهمدلی و همکاری مسئولان استانی بتوانیم در تقویت چرخه اقتصاد غیر نفتی نیز گام‌های بیشتری را برداریم.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو