افزایش ظرفیت فرودگاه کیش به 120 سورتی پرواز در روز

مدیرکل فرودگاه کیش با بیان اینکه فاز اول ترمینال ورودی فرودگاه کیش تا 50 روز آینده به ‌بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با توسعه ترمینال‌ها، ظرفیت پذیرش این فرودگاه به 120 سورتی پرواز در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمدباقر قاسم‌زاده اظهار داشت: طرح توسعه فرودگاه کیش در دو فاز تعریف شده است که فاز اول آن تا 50 روز آینده و فاز دوم نیز تا پایان شش ماهه دوم سال جاری تکمیل خواهد شد.
وی افزود: در این پروژه طول دو تسمه نقاله حمل بار از 60 متر به 120 متر و 800 مترمربع نیز به فضای سالن ترمینال ورودی افزوده می‌شود.
مدیرکل فرودگاه کیش با اشاره به شروع عملیات این پروژه از یک ماه گذشته، گفت: با تکمیل این پروژه فرودگاه کیش از نظر استانداردهای جهانی در رده بالاتری قرار می‌گیرد.
به گفته وی سرانه استاندارد فضای فرودگاهی در جهان برای هر مسافر 18 تا 22 متر در پروازهای داخلی و 25 تا 32 متر در پروازهای خارجی است.
قاسم‌زاده ادامه داد: سال گذشته با افزایش ظرفیت سالن ترانزیت از 400 نفر به 700 نفر، گسترش پارکینگ‌ها و توسعه 2 هزار مترمربعی فضای ترمینال‌های ورودی و خروجی شاهد تسهیل در ورود و خروج مسافران و در نتیجه افزایش رضایت گردشگران و ساکنان جزیره کیش از نحوه خدمات‌رسانی در فرودگاه بودیم‌.
مدیرکل فرودگاه کیش تصریح کرد: از اول فروردین تاکنون 378 هزار و 413 نفر در فرودگاه کیش تردد کرده‌اند و براساس آمارهای سازمان هواپیمایی کشوری فرودگاه جزیره کیش در انجام پروازهای داخلی در رده سوم کشوری قرار دارد.
وی از اعلام آمادگی فرودگاه کیش برای برقراری خطوط جدید پروازی از شهرهای داخلی کشور به کیش خبر داد و گفت: برقراری این پروازها در صورت تقاضای مسافران و تمایل شرکت‌های هواپیمایی امکان‌پذیر است.
هم‌اکنون 16 شرکت هواپیمایی در جزیره کیش فعالیت می‌کنند و روزانه حدود 60 پرواز ورودی و خروجی به 15 شهر کشور‌ انجام می‌شود.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :