مشارکت بخش خصوصی در برپایی جشنواره تابستانی کیش

بخش خصوصی با ارائه برنامه های متنوع برای برپایی هرچه بهتر شانزدهمین جشنواره تابستانی کیش اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ناصر قاسمی نیا رئیس ستاد دائمی مناسبت ها و جشنواره های کیش با اشاره به اینکه امسال نیز مانند دوره قبل از توان بخش خصوصی برای برگزاری یک جشنواره پویا و شاد بهره خواهیم گرفت گفت: آژانس های مسافرتی، اماکن اقامتی و پذیرایی، جامعه بازاریان و کلوپ های تفریحات دریایی امسال نیز باارائه خدمات استاندارد و تخفیف ویژه جشنواره، برای جلب رضایت مسافران تلاش می کنند.
قاسمی نیا گفت : مسافرانی که بلیت تفریحات دریایی را در کانترهای مستقر درفرودگاه ، بندرگاه و اسکله تفریحی تهیه کنند از تخفیف 25 درصدی کلوپ های دریایی بهره مند می شوند. بازارها و اماکن تجاری و مراکز اقامتی و پذیرایی نیز در نشستی که بزودی با اعضای ستاد دائمی جشنواره خواهند داشت میزان تخفیف ها ی خود را اعلام خواهد كرد.
بر اساس این گزارش معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری جنگ های شاد شبانه در تالار شهر و حضور هنرمندان مطرح کشورمان در این برنامه ها خبر داد و اظهار داشت : در ایام برگزاری شانزدهمین جشنواره تابستانی ، علاوه بر حضور گروه های موسیقی اقوام ایرانی از استانهای مختلف و برنامه های جنبی شاد ، جشنواره های متنوع فرهنگی و هنری نیز برای مخاطبان و گروههای سنی خاص در نظر گرفته شده است.
وی افزود : در طول ده روزی که بمناسبت لیالی قدر و ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) جنگ های شاد شبانه تعطیل خواهد بود جشنواره رمضان و غذاهای ویژه این ماه مبارک برگزار خواهدشد.
رئیس ستاد دائمی مناسبتها و جشنواره های کیش، جشنواره های تابستانی را فرصتی ارزشمند برای معرفی جاذبه های گردشگری کیش دانست و افزود: حضور شمار زیادی از هموطنانمان در ایام جشنواره فرصت مناسبی را برای معرفی جاذبه های گردشگری و امکانات بالقوه جزیره کیش فراهم می کند.
وی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات مناسب و جلب رضایت گردشگران افزود: گردشگرانی که از سفربه کیش خاطره ای خوش داشته باشند ، با انتقال تجارب سفر خود به دیگران بهترین عامل جذب گردشگران بیشتر به این منطقه خواهند بود.
به گفته ناصر قاسمی نیا، در نظر سنجی نوروز امسال ، 19 درصد از گردشگران به توصیه دوستان و آشنایان و 16 درصد از مسافران هم با داشتن تجاربی شیرین از سفرهای قبلی به کیش ، این جزیره زیبا را برای سفر انتخاب کرده بودند، و 82 درصدمسافران نوروزی نیز مشتاق بودند سایرین را برای سفر به کیش ترغیب کنند که این آمار بیانگر تاثیر ارائه خدمات مناسب به مسافران در جذب گردشگران بیشتر به این منطقه است.
وی تکمیل زیر ساختهای گردشگری و توسعه جاذبه های تفریحی برای افزایش مدت اقامت گردشگران درکیش را از جمله برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و گفت: 31 درصد از مسافران نوروزی برای بهره گیری از جاذبه های گردشگری کیش به این منطقه سفر کرده بودند و میانگین مدت اقامت هر گردشگر که در سال 91، 3و نیم روز بوده است درآمار نوروز امسال به حدود چهار و نیم روز افزایش یافته است.
لازم بذکر است جزیره کیش از پانزده سال قبل تا کنون هر ساله با برپایی جشنواره تابستانی، جنگ های شاد شبانه با حضور هنرمندان به نام کشورمان و اهدای جوایزنفیس به مسافران، میزبان گردشگران بسیاری است که از نقاط دور و نزدیک برای حضور در جشنواره به کیش سفر می کنند.
شانزدهمین جشنواره تابستانی کیش نیز از بیست و نهم خرداد سال جاری و همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) آغاز شده و تا 15 شهریور ماه سال جاری مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) ادامه خواهد داشت.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :