توسعه زیر ساخت های تجاری شرق کشور مورد توجه قرار گیرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26299
ساعت 08:35 يکشنبه 5 خرداد 1392
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در تنظیم روابط اقتصادی گفت: توسعه زیرساخت های تجاری شرق کشور باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمید صافدل در جلسه بررسی ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون در مشهد اظهار داشت: توسعه منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون موجب اتصال شمال کشور به جنوب و شرق به غرب می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در تنظیم روابط اقتصادی با تاکید بر اهمیت مطالعات منطقه ای افزود: می توان داشته های سرخس را به نداشته های منطقه چابهار پیوند زده و زمینه رونق و پیشرفت هر دو منطقه را فراهم کنیم.
صافدل تاکید کرد: نگاه خاص به تولید و جذب سرمایه گذار در این منطقه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد و هدایت سرمایه گذاران به این منطقه می تواند موجب پیشرفت منطقه سرخس و دوغارون شود.
وی تصریح کرد: نگاه به ظرفیت های ملی با تاکید بر ظرفیت های ترانزیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با استقرار مسیر حرکت ریلی شمال به جنوب می توان به جذب سرمایه در این مناطق امیدوار بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در تنظیم روابط اقتصادی افزود: مواردی در منطقه سرخس وجود دارد که به دست فراموشی سپرده شده و باید احیا شود که این مهم را در هیئت دولت مطرح می کنیم.
صافدل از معاونان توسعه تجارت خارجی استان ها خواست از ظرفیت های ایجاد شده، در استان های خود نیز استفاده کند و از ظرفیت های موجود بهره برداری کرده و هیئت های مختلف را به این منطقه اعزام کنند.
وی بر نگاه ویژه به حوزه انرژی در این دو منطقه نیز تاکید کرد و گفت: سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی خود را در جهت توسعه منطقه در بخش انرژی اعلام می کند.

شناسه خبری: 26299

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو