افزايش 30 درصدي توان بندر اميرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26302
ساعت 15:24 يکشنبه 5 خرداد 1392
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد حجم تخليه وبارگيري كالا در اين بندر در دو ماه گذشته از سال جاري را 620 هزار تن اعلام كرد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل يك درصد رشد دارد .

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مانا، سيد علي نعيمي گفت: 63 درصد از اين ميزان به صادرات و مابقي آن مربوط به واردات بوده است.
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد گفت: با اين حجم تخليه و بارگيري كالا دراين مدت ،بندر اميرآباد به لحاظ آماري در ميان بنادر شمالي در رتبه يك قرار گرفت.
وي حجم تخليه و بارگيري بندراميرآباد در سال گذشته را سه ميليون و 600 هزار تن اعلام كرد كه نسبت به سال 90 رشد 23 درصدي داشته است و با اين حجم تخليه و بارگيري اين بندر توانست ركوردي را در بين بنادر شمالي از خود به جاي بگذارد.
به گفته وي حجم تخليه و بارگيري كالا در بندر اميرآباد از سال 89 تا سال 91 سه برابر افزايش يافته است.

ساخت چهار اسكله از مرداد
نعيمي افزود:در راستاي توسعه زيرساختها و شتاب بيشستر به فعاليتهاي بندراميرآباد با موافقت مديرعامل سازمان بنادر اعتبار احداث چهار پست اسكله و همچنين لايروبي حوضچه اين بندر با رقمي بالغ بر 110 ميليارد تومان تامين شد و با توجه به اينكه پيمانكار اجرايي اين پروژه نيز مشخص شده است ساخت اين اسكله ها از مردادماه سال جاري آغاز مي شود.
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد گفت: با ساخت اين چهار پست اسكله و تجهيزات آن توان تخليه و بارگيري بندر اميرآباد 30 درصد افزايش مي يابد.
به گفته وي بندر اميرآباد به عنوان بزرگترين بندر حاشيه خزر با حجم تخليه و بارگيري بالا به عنوان بزرگترين پايگاه اقتصادي استان مازندران محسوب مي شود.
وي درباره پروژه هاي در حال اجراي اين بندر ادامه داد :ساخت سيلوي سوم غلات بندراميرآباد با ظرفيت 54هزار تن از يك ماه پيش شروع شده كه عمليات زيرسازي و فوندانسيون آن در حال اجرا است.
نعيمي گفت: با افزايش سيلوهاي غلات بندر اميرآباد و با توجه به اينكه اين بندر به عنوان پايوت غلات انتخاب شده است ترانزيت غلات از شمال به جنوب كشور شتاب بيشتري خواهد گرفت.

افتتاح دو پروژه تا پايان خرداد
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد درباره پروژه هايي كه تا اتمام دولت دهم در اين بندر افتتاح مي شود نيزاظهار داشت: كارخانه سورتينگ و بسته بندي ميوه و سردخانه بزرگ آن كه توسط بخش خصوصي و به ارزش 85 ميليارد ريال ساخته شده تا پايان خردادماه جاري قابل افتتاح است.
نعيمي افزود: با بهره برداري از اين پروژه بخش قابل توجهي از مركبات منطقه مازندران بصورت اصولي و از طريق بندراميرآباد به كشورهاي آسياي ميانه صادر خواهد شد.
وي گفت: همچنين دو باب انبار هر كدام به وسعت پنج هزار متر مربع و سرمايه گذاري 30 ميليارد توماني بخش خصوصي تا پايان اين ماه افتتاح مي شود.
نعيمي درباره مزايده انتخاب اپراتورهاي بندراميرآباد با رد شايعات مطرح شده در زمينه ابطال اين مزايده افزود: كمسيون ارزيابي مربوطه در حال بررسي شرايط كمي و كيفي شركت هاي حاضر در اين مزايده است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو