مساحت فضای سبز جزیره کیش از مرز چهار میلیون متر مربع گذشت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26304
ساعت 09:00 دوشنبه 6 خرداد 1392
با افزایش 32 هزار متر مربع فضای سبز جدید در سالجاری ، مساحت فضای سبز جزیره کیش به چهار میلیون و یکصد هزار متر مربع بالغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به منظور زیباتر شدن مناظر شهری، تلطیف هوا و فراهم کردن محیطی سبز در جزیره کیش، طرح افزایش 32 هزار متر مربع فضای سبز در سال جاري توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش انجام مي شود.
کاشت بیش از پنج هزار و 500 درخت، حدود بیست و دو هزار درختچه و هشتصد هزار بوته گل فصلی، ایجاد 20هزار متر مکعب خاکریز و توسعه 8500 متر شبکه آبیاری فضای سبز و ساخت چهار هزار و 600 متر مربع پرچین از جمله فعالیت هایی است که باهدف توسعه فضای سبز جزیره کیش اجرا شده و یا تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.
همچنین احداث پارک ساحلی سیمرغ، اجرای شبکه آبیاری پایگاه هوایی، بلوار مرجان، بلوار خلیج فارس و بلوار هنگام و توسعه فضای سبز شهرک میر مهنا، مجموعه ورزشی المپیک و پلاژ بانوان از جمله فعالیت های اخیر شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش است.
با توجه به جمعيت 30 هزار نفري جزيره كيش، سرانه فضاي سبز در این جزیره زيبا به ازاي هر نفر 135 متر مربع بوده که شش برابر استانداردهاي بين‏المللي است.
سرسبزی این جزیره جنوبی با وجود آب وهوای گرم و زمین های ماسه ای بیانگر توجه مسئولان به زیبا سازی شهری و یکی از نکاتی است که همواره تحسین و تعجب گردشگران داخلی و خارجی را بر می انگیزد.
 

 

شناسه خبری: 26304

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟