حضور منطقه آزاد چابهار در همایش گردشگری اقوام ایران زمین در شهر سوخته زابل

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26310
ساعت 20:54 سه شنبه 7 خرداد 1392
از غرفه سازمان منطقه آزاد چابهار در نخستین همایش گردشگری اقوام ایران زمین که با حضور بالغ بر 15 استان در محل شهر سوخته سیستان برگزار شد تمجید و قدردانی بعمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این همایش در روز سوم خرداد ماه مصادف با سالروز ولادت امام علی (ع) و آزادسازی خرمشهر برپا شد و توانمندی های اقوام ایرانی در قالب جاذبه های فولکلور، فرهنگی، مردم شناسی، صنایع دستی، موسیقی، پوشاک و غیره به نمایش گذاشته شد.
محمد شریف ملک زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، منوچهر جهانیان معاونت گردشگی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استان و کارشناسان برجسته سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از بازدید کنندگان و مدعوین این همایش ملی بودند.
غرفه منطقه آزاد چابهار با ارائه برنامه هایی همچون راه اندازی کارگاه زنده صنایع دستی با حضور هنرمندان ممتاز سفالگری، حصیربافی و سوزن دوزی، راه اندازی غرفه اکوتوریسم و محصولات گرمسیری منطقه، جاذبه های مردم شناسی، عرضه غذاهای محلی، راه اندازی کارناوال موسیقی و ساز و دهل بلوچی، پذیرایی سنتی، برپایی سیاه چادر و غیره از غرفه های شاخص در این همایش بود.
گفتنی است غرفه منطقه آزاد چابهار در این همایش میزبان معاون رئیس جمهور، معاونت گردشگری سازمان میراث و سایر مسئولان بوده و به زعم دست اندرکاران همایش به عنوان غنی ترین و قوی ترین غرفه همایش محسوب و از متصدیان آن رسماً تجلیل به عمل آمد.

شناسه خبری: 26310

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟