تامین 70 درصد نیازمندی‌های منطقه ویژه خلیج فارس با روش بومی‌سازی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26324
ساعت 21:44 چهارشنبه 8 خرداد 1392
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: برای تامین قطعات و تجهیزات کمیته‌ای تشکیل شد که رسالتش شناخت توانمندی درون کشور بود و در این مدت کوتاه توانستیم 70 درصد از نیازمندی‌ها را با روش بومی‌سازی به تولید برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در رأس هیئتی متشکل از معاونان، مدیران و کارشناسان سازمان با حضور در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت این شرکت بازدید کرد.
در این بازدید که با همراهی معاونین و مدیران سازمان ایمیدرو، مدیرعامل منطقه، مدیران عامل شرکت‌های مستقر صورت پذیرفت، مسعود هندیان مدیر عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس امکانات و زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور را کم نظیر عنوان کرد و گفت: این منطقه جذابیت بسیاری برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را فراهم اورده است و هم اکنون در میان مناطق شانزده گانه موجود در کشور جزو سه منطقه ویژه برتر به گواه آمار و موقیعت‌های اخیر ارزیابی شده است.
وی افزود: بیش از 5.5 میلیارد دلار در بخش‌های تولید فولاد، آلومینیوم، آند، روی، استحصال آب از طریق دریا و ایجاد زیر ساخت‌ها سرمایه‌گذاری شده است، که سبب ساز حضور 23 شرکت فعال در امر تولید و ارائه خدمات شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ادامه داد: این موفقیت در باب تولید شغل به نحو قابل قبولی تا کنون اهداف ترسیم شده را رصد و رهبری کرده است.
مسعود هندیان بیان داشت: در حال حاضر حدود 12 هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای مختلف مشغول هستند که با حرکت به سوی توسعه و متناسب با نیاز پروژه‌های جدید سهم اشتغال را مطابق اهداف بلند مدت محقق خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در باب تامین قطعات و تجهیزات کمیته‌ای تشکیل شده که رسالتش شناخت توانمندی درون کشور بود و خوشبختانه در این مدت کوتاه توانسته‌ایم 70 درصد از نیازمندی‌ها را با روش بومی‌سازی به تولید برسانیم و در چرخه صنایع منطقه مورد بهره‌برداری قرار دهیم و مقرر شده با تقویت این کمیته و حمایت از صنعتگران داخلی در یک بازده زمانی مناسب به تولید تمام قطعات دسترسی پیدا کنیم.

شناسه خبری: 26324

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو