روش جدید تثبیت باراندازها در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خمینی(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26325
ساعت 21:56 چهارشنبه 8 خرداد 1392
مطالعات تثبیت باراندازها به روش جدید در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خمینی(ره) با موفقيت به اتمام رسید و در مراحل آغازین فاز اجرا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاون مهندسي و عمران اداره كل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: روش جدید تثبیت باراندازها مبتنی بر مطالعات و آزمایش های علمی و فنی است كه باعث افزايش ظرفيت باربري محوطه ها می شود.
مسعود قاسميان افزود: در اين طرح به جاي استفاده از روش سنتی تثبیت که بســـیار پر هزینه و زمان بر است تثبیت با آهک و سیمان اجرا می شود.
در این روش به عمق یک متر از سطح باراندازهای آسفالته و گراول ریزی حفاری شده و به جای مصالح موجود به عمق 60-70 سانتیمتر مصالح آهک و به عمق 40-30 سانتیمتر مصالح توونان با 5 درصد سیمان توسط ماشین آلات مخصوص دوار میکس و با درصد رطوبت بهینه تحت تراکم مورد نظر قرار می گیرد كه مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که روش فوق ظرفیت باربری باراندازها را از میزان 4 تن بر متر مربع موجود به حدود 20 تن بر متر مربع می رساند.
وی در ادامه اظهار داشت: طبق محاسبات صورت گرفته مطابق فهرست بهای راه و باند برآورد ریالی آن نیز جهت هر متر مربع سطح به عمق یک متر حدود 50 درصد نسبت به روش سنتی کاهش هزینه دارد. بنابراین استفاده از این روش می تواند صرفه اقتصادی حائز اهمیتی را جهت بازسازی محوطه ها در مناطق مختلف کشور داشته باشد.

شناسه خبری: 26325

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو