در منطقه ویژه بندر امام خمینی/سكوهاي كنترل ترافيك دريايي(VTS) در آبراه خورموسی بازسازي شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26339
ساعت 09:13 يکشنبه 12 خرداد 1392
سکوهای کنترل ترافیک دریایی(VTS) در آبراه خور موسی به منظور ارتقاء امنیت دریانوردان و استمرار سرویس دهی ایمن به کشتی های ورودی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) تعمیر و بازسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام این تعمیرات بازسازی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 550 میلیون ریال اظهار داشت: به منظور رفع آسیب دیدگی فندرهای قدیمی و پلکان ها، بهسازی و ارتقاء ایمنی پهلودهی شناورهای راهنمابر و ایمنی تردد نفرات هنگام تردد به سکوها، عملیات بازسازی سکوهای دریایی انجام شد.
مسعود قاسمیان سهولت پهلودهی شناورها و ایمن سازی آن، ایجاد شرایط ایمن برای تردد نفرات در سکوها با تعویض و تقویت پلکان ها، کاهش اثر ضربه به شناور و سکوهای VTS هنگام پهلودهی به واسطه افزایش قوای ضربه گیرها و در نهایت امکان پهلوگیری در شرایط نامساعد جوی و اضطراری به لحاظ افزایش سطح اتکای ایمن را از جمله مزایای اجرای این پروژه عنوان کرد.
وی با اشاره به شرایط خاص عملیات عمرانی در دریا اظهار داشت: طی مراحل اجرای این پروژه عمرانی از دو فروند شناور تبوک و مهر به منظور تسریع در روند اجرا استفاده شد.
مجتمع بندری امام خمینی(ره) از طریق آبراه خور موسی به شمال خلیج فارس وصل می شود و سالانه بیش از هزار فروند کشتی در این مسیر تردد می کنند که عملیات راهنمایی و هدایت کشتی ها و شناورها از طریق ارتباطات رادیویی و تجهیزات مستقر در این سکوها برقرار می شود.

شناسه خبری: 26339

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو