خادمین میراث فرهنگی منطقه آزاد ارس تجلیل شدند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26340
ساعت 10:13 يکشنبه 12 خرداد 1392
سرپرست معاونت گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی منطقه آزاد ارس در آيين تقدير از خادمین میراث فرهنگی ارس با اشاره به اهمیت جهانی حفظ آثار تاریخی، بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ حفظ میراث فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عادل نجف زاده در این آئین که به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی برگزار شد حفظ میراث فرهنگی را از الزامات توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر امنیت آثار تاریخی و فرهنگی ملت ها از اهمیت بالایی در بین کشورهای دنیا برخوردار است.
وی با اشاره به نیاز صنعت گردشگری به توسعه فرهنگ میراث فرهنگی گفت: نهادینه سازی فرهنگ حفظ میراث فرهنگی از اهمیت فراوانی برخوردار است چراکه آثار تاریخی و فرهنگی باقیمانده، یادآور فرهنگ ها، تاریخ، سنن و آداب و رسوم گذشتگان یک ملت می باشد.
نجف زاده با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا شأن و منزلت بناها و آثار تاریخی منطقه آزاد ارس را به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم، افزود: در سال گذشته اقدام مناسبی در بناهای تاریخی، گردشگری و دیگر آثار تاریخی در سطح منطقه صورت گرفته است که نیاز است در خصوص توسعه موزه‌ها هم تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.
سرپرست معاونت گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه با اشاعه فرهنگ درست می‌توان حفاظت صحیح و دقیق‌تری را از آثار و بناهای تاریخی به وجود آورد، اظهار داشت: اگر در زمینه فرهنگ سازی موفق عمل کنیم هزینه حفظ و نگهداری آثار تارخی کاهش یافته و ماندگاری آثار نیز افزایش می یابد.
سرپرست معاونت گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي منطقه آزاد ارس با اشاره به وجود اثر تاریخی ثبت جهاني كليساي سنت استپانوس در محدوده منطقه آزاد ارس از برنامه ريزي جامع براي حفظ و نگهداري اين مجموعه خبر داد و گفت: بهسازي محوطه اين بنا در اولويت هاي سالجاري اين معاونت قرار دارد.
گفتنی است در پایان آيين تقدير از خادمین میراث فرهنگی ، به هفت تن از خادمین میراث فرهنگی منطقه آزاد ارس لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

شناسه خبری: 26340

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟