تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سهلان به نخستین بندر خشکی ایران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26345
ساعت 13:02 دوشنبه 13 خرداد 1392
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سهلان ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به نخستین بندر خشکی ایران را دارد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا رحمانی افزود: قرار گرفتن این منطقه ویژه اقتصادی در نزدیکی تبریز، هم جواری با خطوط آهن، فرودگاه بین‌المللی تبریز و جاده ترانزیتی قابلیت این منطقه را برای تبدیل شدن به یک بندر صادراتی افزایش می‌دهد.
وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سهلان تاکید کرد و افزود: وجود نزدیک به 50 هزار متر مربع انبار مسقف محصور، انبارهای ویژه کالاهای آتش‌زا، 590 هزار مترمربع محوطه بارانداز و امکانات موجود در این منطقه ظرفیت‌هایی است که باید به نحو احسن از آنها استفاده کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سهلان که در دست مطالعه است باید تسریع شده و با دیدی باز و آینده‌نگر مطالعه شود، چرا که این منطقه قابلیت‌های کم نظیری در توسعه اقتصادی و تولیدی دارد.
رحمانی اضافه کرد: تبدیل شدن سهلان به منطقه ویژه اقتصادی باید از هر لحاظ نمود پیدا کند و جامعه نیز از ثمرات آن بهره‌مند شود وگرنه اکتفا کردن به تغییر نام این منطقه اهمیت چندانی ندارد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی سهلان در کنار ظرفیت‌های موجود از جمله شهر صنعتی بعثت و شهرک سرمایه‌گذاری خارجی یکی از محورهای توسعه آذربایجان‌شرقی است و باید این ظرفیت‌ها را شکوفا کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: این مجموعه عظیم که سابقه 45 ساله در انبارداری و توزیع کالای شمال‌غرب را دارد بتواند با استفاده از عنوان منطقه ویژه اقتصادی تحولی عظیم در اقتصاد منطقه ایجاد کند.

شناسه خبری: 26345

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو