نصب و راه اندازی سامانه اعلام و اطفاء حریق آیروسل در بندر نوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26351
ساعت 06:53 شنبه 18 خرداد 1392
رییس اداره آماروانفورماتیک اداره کل بنادرودریانوردی استان مازندران از نصب و راه اندازی سامانه اعلام و اطفاء حریق آیروسل در بندر نوشهر برای نخستین بار در سطح بنادرکشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شکراله شکری با اعلام این مطلب افزود: امروزه مراکز داده نقشی اساسی در ساماندهی و متمرکز نمودن منابع و ظرفیت‌های محاسباتی یک سازمان جهت یکپارچه‌سازی تجهیزات، اطلاعات و برنامه‌های کاربردی حساس دارند. این مراکز یک مؤلفه بسیار ضروری زیرساختی است  که کار پشتیبانی از اینترنت، تجارت الکترونیکی و بخش های ارتباطات الکترونیکی را به عهده دارند و مبدأ تمامی سرویس‌ های ارائه شده در شبکه هستند؛ در نتیجه تمامی سرویس‌های ارائه شده در آنها باید دقیق، مطابق برنامه و بدون کوچکترین وقفه‌ای عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ضروری‌ترین موارد مطروحه در استانداردسازی مراکز داده، نصب و راه‌اندازی سیستم اعلام و اطفاء حریق مناسب است چرا که هنگام وقوع آتش‌سوزی آنچه مهم است، تشخیص سریع محل وقوع آتش و سپس اطفاء و مهار آن است. در همین راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در ابتدای سال جاری نسبت به نصب و راه اندازی سامانه اعلام و اطفاء حریق آیروسل ماگ اقدام کرده است.
شکری با بیان اینکه نصب سامانه مذکور برای اولین بار در سطح سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده است تصریح کرد: این سامانه نوین اطفاء حریق، قابلیت‌های بسیار زیادی جهت اطفاء حریق از انواع کلاس A,B,C,E,F و تنها سیستم موجود در دنیا است که قابلیت اطفاء 5 کلاس متفاوت حریق را دارا است. این سامانه هوشمند دارای اثربخشی بالائی بوده و فاقد هرگونه تبعات منفی می‌باشد و قابلیت کشف دود حاصل از آتش یک چوب کبریت را در زمانی بین 3 تا10 ثانیه دارد.

شناسه خبری: 26351

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو