صادرات بيش از ۲ ميليارد دلار ميعانات گازي از منطقه انرژي پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26500
ساعت 19:11 سه شنبه 11 تير 1392
مديركل گمرك منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از صادرات بيش از ۲ ميليارد دلار ميعانات گازي در سه ماهه نخست سال جاري خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، احمد پورحيدر افزود: صادرات ميعانات گازي از منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در سه ماه نخست سال جاري ۲ ميليون و ۳۰۵ هزار و ۳۰۰ تن به ارزش ۲ ميليارد و ۴۲ ميليون و ۵۶ هزار دلار بوده است.
وي گفت : صادرات ميعانات گازي در سه ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۴۵ درصد و از نظر ارزش ۹۷ درصد رشد داشته است.
پورحيدر اضافه كرد: سهم ميعانات گازي از كل كالاهاي صادراتي از نظر وزن ۵۲ درصد و از نظر ارزش ۵۸ درصد بوده كه به طور عمده به كشورهاي چين ، ژاپن ، امارات متحده عربي ، هند ، اندونزي ، هلند ،‌بلژيك ،‌اسپانيا ، تركيه ، روماني ،‌تايوان ،‌تايلند ،‌مالزي ،‌ويتنام و افغانستان صادر شده است.
مدير كل گمرك منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از صادرات بيش از ۳ ميليارد و ۵۵۰ ميليون دلار در سه ماه سال جاري از طريق اداره كل گمرك منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس خبر داد.
وي افزود: در بهار سال جاري چهار ميليون و ۴۶۷ هزار و ۶۲۷ تن كالا شامل پلي اتيلن سبك و سنگين، ميعانات گازي، گازهاي پروپان، بوتان، بنزن و پارازايلين به ارزش ۳ ميليارد و ۵۵۰ ميليون و ۵۴ هزار و ۱۴۲ دلار از اين گمرك به خارج از كشور صادر شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۹ درصد و از حيث ارزش ۱۱ درصد رشد داشته است.
پورحيدر تصريح كرد: در مدت زمان ياد شده، ۵۲ هزار و ۷۹۸ تن كالا به ارزش ۴۳۱ ميليون و ۷۰ هزار دلار از طريق اداره كل گمرك منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس وارد كشور شده كه عمده كالاهاي وارداتي تجهيزات پالايشگاهي و مواد شيميايي مورد استفاده پتروشيمي ها و فازها است.
مديركل گمرك منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، افزود: در اين مدت ۲ هزار و ۵۱ تن كالا به ارزش بيش از هفت ميليون و ۴۰۲ هزار دلار از گمرك ورود موقت شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته از حيث ارزش ۲ درصد افزايش داشته است ، همچنين مقدار ۷۱۳ هزار تن كالا تحت رويه كاپوتاژ به داخل كشور حمل گرديده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۴ درصد افزايش داشته است.

شناسه خبری: 26500

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو