طرح افزایش ظرفیت اسکله منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس افتتاح شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26564
ساعت 13:22 پنج‌شنبه 20 تير 1392
با حضور رییس جمهور، توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی و پست برق 400 کیلو ولت منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود هندیان گفت: با بهره برداری از این طرح ظرفیت تخلیه و بارگیری مواد معدنی از 6 به 12 میلیون تن در سال افزایش می یابد.
مدیر عامل منطقه ویژه خلیج فارس افزود: یکی از اهداف این شرکت تبدیل منطقه به قطب تخلیه و بارگیری مواد معدنی و مواد نفتی است که در حال حاضر ظرفیت اسکله 6 میلیون تن برای مواد معدنی و 15 میلیون مواد نفتی را هدایت می کند که با بهره برداری از طرح توسعه اسکله ظرفیت واردات و صادرات مواد معدنی از 6 به 12 میلیون تن افزایش خواهد یافت.
وی این پروژه را یکی از طرح های مهر ماندگار برشمرد که برای ساخت آن شامل مطالعات ژئوتکنیک – مهندسی بخش سیویل اجرای سازه، لایروبی، ایجاد دایک سنگی موج شکن حدود 530 میلیارد ریال هزینه شده و با نصب تجهیزات به حدود 600 میلیارد ریال خواهد رسید و بیش از 100 میلیون دلارصرفه جویی ارزی برای کشور داشته است.
این اسکله برای پهلوگیری کشتی های تا ظرفیت 150 هزار تن در نظر گرفته شده است.
هندیان با اشاره به اینکه تعداد 166 شمع به طول 42 متر، قطر 56 اینچ و ضخامت 19 میلی متر در عمق 14.5 از بستر دریا تعبیه شده است که با 16 عدد فندر، 16 عدد بولارد تجهیز شده، افزود: نوع اسکله شمع و عرشه که دارای 343 متر طول ، 38.2 عرض و عرشه ای برابر با 11 هزار متر مربع برخوردار است.
مدیر عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در خصوص احداث پروژه پست برق 400 کیلو ولت شهید لشگری افزود: این پروژه یکی از بزرگ ترین پست های برق کشور است که برای انتقال 1850 مگاوات برق از طریق نیروگاه های منطقه و 600 مگاوات از طریق خطوط انتقال شبکه سراسری به صنایع منطقه به همراه 30 کیلومترخط انتقال دو مداره 400 کیلو ولت و 3 کیلومتر برج های تلسکوپی با هزینه بالغ بر 920 میلیارد ریال احداث شده است.
کلیه مراحل مطالعات مهندسی، طراحی، عملیات اجرایی، نصب، تست و راه اندازی و نظارت توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

شناسه خبری: 26564

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو