چهارمین مرکز پژوهش و فناوری پتروشیمی در عسلویه راه اندازی می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26648
ساعت 07:39 شنبه 12 مرداد 1392
رییس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت:چهارمین مرکز پژوهش و فناوری صنعت پتروشیمی امسال در عسلویه راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رییس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی افزود: چهارمین قطب پژوهشی صنعت پتروشیمی، امسال در عسلویه با هدف توسعه صنعت پتروشیمی و خود کفائی راه اندازی خواهد شد.
غلامرضا جوکار با بیان اینکه عملکرد موفق مراکز پژوهش و فناوری در سه شهر تهران، ماهشهر و اراک در راه اندازی چهارمین قطب انرژی تاثیر گذار بوده است افزود: دستاورد های پژوهش و فناوری در پتروشیمی در ٢ سال گذشته بسیار ارزشمند بوده و توسعه فعالیت های پژوهشی سبب تقویت اقتصاد مقاومتی شده و می تواند ارکان صنعت پتروشیمی ایران را تحکیم بخشد.
وی ادامه داد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بهره گیری از حدود ٢٥٠ نخبه پژوهشی و علمی کشور اکنون در زمینه ساخت کاتالیست ها و فرآورده های صنعت پتروشیمی همکاری گسترده ای با بسیاری از مجتمع های پتروشیمی دارد.
جوکار با بیان این که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده همکاری با تمام مجتمع های پتروشیمی کشور است، گفت: متاسفانه برخی از شرکت ها به دنبال دانش فنی و تهیه کاتالیست های موردنیاز خود از خارج از کشور هستند؛ در حالی که این شرکت آمادگی کامل دارد تا نیاز تمام صنعت پتروشیمی را برطرف کند.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، خوشبختانه نقش تولید کنندگان داخلی بهره گیری از دانش بومی و انتقال دانش فنی به داخل کشور بیشتر از گذشته شده است.
جوکار گفت: پژوهش و فناوری، اساسی ترین گام در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور به ویژه صنعت نفت است و در مسیر توسعه پایدار، بومی سازی یک اولویت استراتژیک به شمار می رود.
وی ادامه داد: این شرکت با بهره گیری از سرمایه های انسانی متخصص، تحول بزرگی در حمایت از کار و سرمایه ایرانی پدید آورده است.
رییس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: ١٠ آزمایشگاه مجهز با بهره مندی از بالاترین فناوری های روزآمد جهان در ٣ مرکز پژوهشی این شرکت مشغول به فعالیت است و به زودی چند محصول استراتژیک مورد نیاز صنعت پتروشیمی کشور در اختیار واحدهای متقاضی قرار داده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش اظهار کرد: همکاری میان صنعت پتروشیمی و مراکز پژوهشی تاکنون منجر به خودکفایی در بسیاری از نیازهای وارداتی این صنعت شده است.

شناسه خبری: 26648

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو