افزایش ۴۸ درصدی صادرات میعانات گازی در شرایط تحریم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26649
ساعت 07:45 شنبه 12 مرداد 1392
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش ۴۸ درصد صادرات میعانات گازی در چهارماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، احمد پور حیدر افزود: در چهارماه نخست سال جاری ۳ میلیون و ۲۹۵ هزار تن میعانات گازی به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۹۱۸ میلیون دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شد.
وی ادامه داد: این حجم از صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزن ۴۸ درصد و از نظر ارزش ۸۰ درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، کل صادرات گمرک منطقه ویژه در چهارماه نخست سال جاری را بیش از ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار عنوان کرد.
به گفته وی، ۶۷ هزار و ۸۱۸ تن کالا به ارزش بیش از ۵۹۲ میلیون و ۴۴۷ هزار دلار طی چهار ماه نخست سال جاری از طریق اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده که عمده کالاهای وارد شده شامل تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی ها و فازهای پارس جنوبی بوده است.
پورحیدر تصریح کرد: در این دوره زمانی ۲ هزار و ۹۸ تن کالا به ارزش بیش از هفت میلیون و ۶۵۳ هزار دلار از این گمرک ورود موقت شد و همچنین بیش از یک میلیون و ۱۰۷ هزار تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۸۹۳ هزار تحت رویه کاپوتاژ به داخل کشور شده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در مورد صادرات محصولات پتروشیمی نیز، گفت: در چهارماه نخست سال جاری بیش از ۵ میلیون و ۹۸۹ هزار تن کالا شامل پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی ، گازهای پروپان، بوتان، بنزن و پارازایلین به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۷۷۳ میلیون دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۹ درصد و از حیث ارزش ۹ درصد رشد نشان می دهد.
وی سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن ۵۵ درصد و از نظر ارزش ۶۱ درصد اعلام کرد و افزود: عمده آن به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند، ‌بلژیک، ‌اسپانیا، ترکیه، رومانی، ‌تایوان، ‌تایلند، ‌مالزی، ‌ویتنام و افغانستان صادر شده است.

شناسه خبری: 26649

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو