صنایع تكمیلی پتروشیمی گسترش می یابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26664
ساعت 13:54 يکشنبه 13 مرداد 1392
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در برنامه ششم توسعه صنعت پتروشیمی برنامه ریزی های گسترده ای برای توسعه صنایع تکمیلی تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، رمضان اولادی اظهار کرد: برنامه ششم توسعه صنعت پتروشیمی با هدف توسعه پایدار و متوازن تدوین شده و در این مسیر با کاهش خام فروشی، برنامه های مدونی برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی اندیشیده شده است.
وی افزود: پرهیز از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی به علت زیر ساخت های موجود می تواند در توسعه این صنعت ارزش آفرین یک مزیت به شمار آید که با یک برنامه منسجم رسیدن به اهداف پیش بینی شده میسر خواهد شد.
وی ادامه داد: دسترسی به بازارهای جدید و تنوع در سبد محصول از دستاوردهای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی است و ظرفیت تولید این صنعت را در سال های آتی به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با توجه به آمایش سرزمین و پراکندگی صنایع بالادستی پتروشیمی در سراسر کشور زمینه مناسبی برای توسعه صنایع تکمیلی به وجود آمده و سرمایه گذاری در این بخش می تواند یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور باشد.
اولادی اظهار کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت موجود در صنعت پتروشیمی یکی از راهبردهای پیش بینی شده در برنامه ششم این صنعت است که می تواند زنجیره ارزش را تکمیل کند اما حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و تسهیل در حضور آنها باید بیش از پیش افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش گفت: صنایع تکمیلی پتروشیمی به دلیل دارا بودن ارزش افزوده مطلوب، بازگشت سرمایه بالایی را به همراه دارد.
عبدالحسین بیات افزوده بود: باید با برنامه ریزی و توسعه صنعت پتروشیمی از خام فروشی فاصله گرفت و در تاثیر تحقق حماسه اقتصادی باید با توسعه صنایع تکمیلی از خام فروشی محصولات پتروشیمی جلوگیری کنیم.
وی ادامه داده بود صنایع تکمیلی در تمام بخش ها نیازمند رویکرد و نگاهی ملی است و به عبارتی دیگر باید رویکرد نهضت ملی جلوگیری از خام فروشی را شروع کنیم.
بیات افزوده بود: صنایع تکمیلی در صنعت نفت و به ویژه در پتروشیمی بهترین جایگزین صادرات نفت است و ارزآوری این صنایع بسیار بالاتر از نفت خام است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داده بود: باید در مسیر زنجیره ارزش حرکت کنیم و این صنعت با ارزش افزوده بالایی که به همراه دارد می تواند زمینه ساز اشتغال زایی بالایی در کشور شود.

شناسه خبری: 26664

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو