نظارت مستقیم وزیر نفت بر روند پیشرفت پروژه های پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26749
ساعت 09:23 چهارشنبه 30 مرداد 1392
با توجه به اولویت توسعه میدان های مشترک در برنامه وزیر نفت دولت یازدهم، زنگنه در نخستین سفر کاری خود به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سفر می کند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، وزیر نفت در نخستین سفر کاری خود و با هدف اطلاع از آخرین وضعیت طرح های توسعه پارس جنوبی و نظارت مستقیم بر روند اجرای پروژه ها فردا به عسلویه می رود.
بازدید از فازهای در حال توسعه میدان مشترک پارس جنوبی از برنامه های مهندس زنگنه در جریان این سفر یک روزه است و در این سفر گزارش عملکرد پیشرفت و روند اجرای پروژه ها ارائه خواهد شد.
وی پیشتر با تاکید بر این که پارس جنـوبی در صـدر بـرنامـه های وزارت نفت است، گفته بود: تلاش وزارت نفت بر این است که فازهای تکمیل شده پارس جنوبی را وارد مدار کند، چراکه امروز با توجه به نیازهای کشور به گاز، به این میادین مشترک نیاز اساسی و مبرم داریم.
بر پایه این گزارش، فاز یک تا ١٠ این میدان مشترک هم اکنون در حال بهره برداری است و فاز ١١ تا فاز ٢٤ آن نیز به صورت همزمان در دست توسعه است.
بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، واحدهای پالایشگاه فاز ١٥ و ١٦ و همچنین فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی در دو ماه آینده و فاز ١٧ و ١٨ پارس جنوبی نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
همچنین فازهای ١٣، ٢٢ و ٢٣ و ٢٤، ١٩، ١٤ و ٢٠ و ٢١، هشت فازی هستند که سال آینده افتتاح خواهند شد و این فازها هم اکنون ٥٠ تا ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
این میدان گازی نزدیک به ٤٠ تریلیون متر مکعب گاز دارد که بیش از ٢١ درصد کل گاز دنیا را شامل می شود. هم اکنون ایران روزانه بیش از ٢٩٠ میلیون مترمکعب گاز پارس جنوبی را در پالایشگاه های موجود در عسلویه شیرین سازی می کند.

شناسه خبری: 26749

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو