مانور اطفاء حريق در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني (ره) برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26791
ساعت 07:09 چهارشنبه 6 شهريور 1392
معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان از برگزاري مانور داخلي اطفاء حريق و امداد و نجات در محل اداره مخابرات و الکترونیک منطقه اقتصادي بندرامام خميني (ره)خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عليرضا خجسته با اشاره به اجتناب ناپذير بودن لزوم رعايت اصول ايمني از سوي واحدها و نيروهاي عملياتي منطقه اظهار داشت: به همين منظور و بر اساس سناريوي از پيش تعيين شده پس از اطلاع حادثه آتش سوزی به مرکز ایمنی و آتش نشانی اين مانور در محل اداره برق اداره مخابرات و الکترونیک منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني (ره) برگزار شد.
وی تصريح كرد: طي اين عمليات ، اقدام به مصدوميت نمادين و خارج نمودن فرد حادثه دیده از محل ، انتشار دود در اثر سرایت و شعله ورشدن پوشش پلاستیکی دیواره های کاذب ساختمان، تخلیه ساختمان و خروج تمامی پرسنل و افراد از درون ساختمان و نيز انجام عملیات جستجو جهت دیگر حادثه دیدگان احتمالی از اهم اقداماتي است كه در اين سناريو اجرا شد.
وي همچنين افزود: رسیدن نیروهای ایمنی و آتش نشانی به محل حادثه و انجام بررسی های اولیه توسط فرمانده عملیات ودستور قطع برق، دستور انجام عملیات تهویه و نيزاعزام تیم عملیاتی جهت اطفاء حریق تابلو برق از ديگربخش هايي است كه طي انجام عمليات مانور مورد توجه قرار گرفت.
معاون دريايي و بندري ارتقاء ایمنی در سطح اداره کل ، آمادگي بیشتر تیم واکنش در شرایط اضطرار و آشنایی كاركنان با نحوه عملیات اطفاء حریق و خروج اضطرار ، ارتقاء توان نیروهای واکنش سریع ایمنی و آتش نشانی به هنگام بروز حوادث مشابه احتمالی را از اهم اهداف اين مانور عنوان کرد.
شايان ذكر است: ادارات حراست (ISPS)، برق و تاسيسات، گشت (HSE) و بيمه، رفاه وبهداشت عمومي در محل برگزاري مانور تا پايان عمليات جهت ارائه كمك هاي اوليه به مصدومين احتمالي وساير اقدامات لازم حضور و همكاري قابل توجه اي داشتند.

شناسه خبری: 26791

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو