مانور اطفای حریق و مقابله با شرایط اضطراری در عسلویه برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26807
ساعت 12:56 جمعه 8 شهريور 1392
مانور اطفای حریق مخازن گازوئیل در نیروگاه BOD عسلویه برگزار شد و بر اساس آن سطح آمادگی نیروهای امدادی و آتش نشانی موردارزیابی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مانور آمادگی جهت مقابله با حریق های گسترده به صورت مشترک توسط تیم عملیاتی HSE سازمان منطقه ویژه پارس و نیروگاه BOD عسلویه در مخزن ذخیره گازوئیل این نیروگاه برگزار شد.
آمادگی و واکنش تیم ایمنی و آتش نشانی نیروگاه و منطقه ویژه پارس در مواجهه با حریق های گسترده، بررسی وضعیت تامین آب و پشتیبانی از خودروهای آتش نشانی و ارزیابی نحوه رهبری و هدایت تیم های مختلف توسط مسئول عملیات از جمله اهداف برگزاری این مانور اعلام شده است.
این گزارش می افزاید که همزمان با اعلام سناریو آتش سوزی در مخزن بزرگ ذخیره سازی گازوئیل نیروگاه BOD عسلویه تیم عملیاتی ایمنی و آتش نشانی سازمان منطقه ویژه با دو خودرو آتش نشانی همراه با دو دستگاه آمبلانس به منطقه اعزام شدند.
تیم عملیاتی سازمان منطقه ویژه پس از هماهنگی با واحدهای ایمنی نیروگاه، پس از اطفاء حریق ساختگی و ایمن سازی منطقه، مصدومان احتمالی سانحه را به محیط امن انتقال دادند.
منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به دلیل دارا بودن مخازن عظیم ذخیره سازی مواد قابل اشتعال، دارای شرایط ویژه ای از نظر ایمنی است و این امر وظیفه HSE سازمان منطقه ویژه پارس را به عنوان HSE ارشد منطقه جهت مقابله با حوادث احتمالی خطیر کرده است و برگزاری این دسته از مانورها می تواند نقشی مهم در افزایش هماهنگی ها در مواقع بروز حوادث داشته باشد.

شناسه خبری: 26807

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو