بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26835
ساعت 11:38 چهارشنبه 13 شهريور 1392
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به همراه هیئت عامل، از پروژه های بخش خصوصی و دولتی درحال احداث و در حال بهره برداری در بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویزه اقتصادی، در این بازدید شش ساعته، توانایی ها و امکانات بالقوه و بالفعل بندر امیرآباد و همچنین فرصت های سرمایه گذاری در این بندر مورد بررسی قرار گرفت.
سید علی نعیمی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان چشم انداز توسعه بندر و اشاره به اهداف بلند مدت در این منطقه برای جذب سرمایه گذاران و صاحبان کالا و خدمات، از حمایت ها و رهنمودها و تاثیرات مثبت نگاه مدیریتی مدیران سازمان بر روند رو به رشد این بندر تقدیر کرد.
نعیمی با اشاره با جایگاه بندر امیرآباد در سطح ملی، میزان تخلیه و بارگیری غیرنفتی از این بندر را 55 درصد بنادر شمالی کشور اعلام کرد و برخی از مزایای بندر امیر آباد را اتصال به شبکه ریلی کشور، راه اندازی اسکله رو-رو ریلی در آینده ای نزدیک، جایگاه مناسب در دو کریدور بین المللی "شمال – جنوب" و "شرق – غرب" اعلام و یکی از دلایل پیشرفت روزافزون این منطقه را بهره گیری از نیروهای جوان، متخصص، متعهد و علاقه مند به خدمت در این بخش دانست.
در ادامه سید عطاءاله صدر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، ضمن ابراز رضایت از پیشرفت همزمان تخلیه و بارگیری و پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در بندر امیرآباد، در مورد اهمیت دید فرامنطقه ای و ملی به این بندر نکاتی را یادآور شد و تعریف بازارهای جدید برای بنادر را از اولویت های مدیران سازمان و بنادر دانست.
وی گفت: با شناسایی و یا حتی ایجاد نیازهای جدید در کشورهای منطقه، می توانیم بخش های تازه و نو در زمینه صادرات و واردات و ترانزیت برای خود تعریف کنیم ، به گونه ای که بیشترین صرفه و صلاح را برای کشور به همراه داشته باشد و ظرفیت های بنادر به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نیاز همسایگان جنوبی به غلات و همچنین مازاد غلات تولیدی در کشورهای شمالی، مبحث سوآپ غلات را مطرح نمود که می تواند بعنوان یک بحث جدی در این زمینه مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گیرد.
وی با اشاره به آمار پرسنلی بندر امیرآباد، گفت: این بندر با بهره گیری از پرسنل ویژه و همت ویژه و موقعیت جغرافیایی ویژه خود توانسته به نقطه کانونی بنادر در شمال کشور تبدیل شود و این امر در سطح ملی و منطقه ای برای ما بسیار حائز اهمیت است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو