برگزاری مانور اطفای حریق و تجسس و نجات در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26836
ساعت 11:45 چهارشنبه 13 شهريور 1392
مانور اطفای حریق و تجسس و نجات با هدف آمادگی هرچه بیشتر تیم های آتش نشانی خشکی و MRCC واحد های تجسس و نجات درهنگام وقوع حوادث با مشارکت ادارات و شرکتهای خصوصی دراسکله ی شماره 1 بندر امیر اباد برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حسین یونسی معاون دریایی و بندری با اعلام این خبر گفت: حفظ آمادگی و ارزیابی مرکز آتش نشانی بندر، تست آماده به کار بودن تجهیزات ، ارتقای سطح ایمنی در بندر و آمادگی هرچه بیشتر واحد های جستجو و نجات،همکاری بیشتر و بهتر ما بین ادارات و سایر شرکت ها داخلی و هماهنگی و برقراری زنجیره ارتباطی مابین مرکز MRCC و فرماندهان حاضردرصحنه به عنوان دیگر اهداف برگزاری این مانور بیان کرد.  
وی ادامه داد: طبق سناریوی از پیش طراحی شده در این مانور سهل انگاری یکی از ملوانان لایروب پهلو گرفته در اسکله 1 موجب ایجاد حریق در موتور خانه می شود که در اثر این حادثه ضمن مصدوم شدن یکی از خدمه و محبوس شدن در موتورخانه یکی از خدمه به داخل حوضچه سقوط می نماید.
توسط فرمانده لایروب بروز حریق و مصدوم شدن خدمه به قسمت MRCC گزارش می شود. بر اساس طرح مدنظر با هماهنگی های به عمل آمده تیم واکنش سریع و اطفاء حریق بندر ضمن اطفاء حریق موتورخانه نسبت به انتقال مصدوم به اسکله اقدام می نماید همچنین شناور SAR ضمن نجات سایر مصدومین نسبت به انتقال مصدومین به اسکله و تحویل به تیم پزشکی مستقر در محل مانور اقدام شد.
وی درپایان از مشارکت اداره امور دریایی، اداره حراست (ISPS)، مرکز HSE، نیروهای گارد و انتظامات، مرکز ایمنی و بهداشت، واحد فنی و مهندسی و روابط عمومی و شرکت های خصوصی مستقر در اسکله 1 و اپراتور تخلیه و بارگیری بندر در برگزاری موفق این مانور خبر داد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو