حمایت از نیروی کار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26846
ساعت 08:59 شنبه 16 شهريور 1392
واحد کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوا ن یکی از واحدهای فعال و پویا در جهت پیگیری و به نتیجه رساندن حقوق کارگران شاغل در این منطقه ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رجبعلی ایزانلو مدیر واحد کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: بيمه بيکاري يکي از ضرورت‌هاي نظام اقتصادي است که با برقراري تور ايمني مناسب و تأمين حداقل معيشت براي بيکاران، شرايط لازم را براي جابجايي نيروي کار و انعطاف بازار کار فراهم مي‌سازد.
وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز در راستای حمایت از نیروی کار و همچنین بر اساس ماده 5 آیین نامه اجرایی کار و تأمین اجتماعی در مناطق ویژه اقتصادی اقدام به ایجاد واحد کار و اشتغال نموده است که از تیرماه سال جاری این واحد فعالیت خود را در منطقه آغاز کرده است.
ایزانلو افزود: در حال حاضر با توجه به استقرار این واحد، درخواست­های متقاضیان توسط کمیته های دو نفره ای که به منظور بررسی دلایل بیکاری کارگران تعیین شده­اند مورد رسیدگی قرار می گیرد و پس از شناسایی واجدین شرایط، مقرری بیمه بیکاری برای آنها برقرار می گردد و تاکنون به 16 نفر از کارگران واجد شرایط نیز بیمه بیکاری تعلق گرفته است.
وی گفت: از مشکلات قانون بیمه بیکاری می­توان به محدوديت دامنه شمول، ناپايداري منابع مالي، تمايل به ماندگاري در وضعيت بيکاري (تضعيف انگيزه کار) و بروز برخي سوء‌ استفاده‌ها از مزاياي بيمه بيکاري را اشاره کرد.
مدیر واحد کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی سرخس در پایان افزود: با توجه به اینکه طرح بيمه بيکاري به تنهايي نمي‌تواند پاسخگوي نيازهاي بيکاران باشد و قانون بيمه بيكاري درحال حاضر تنها قانوني است كه به‌منظور برقراري بيمه بيكاري براي بيمه‌شدگان تأمين اجتماعي كه تابع قانون كار هستند، اجرا مي‌شود، بايد از طرح‌هاي حمايتي نيز استفاده کرد.

شناسه خبری: 26846

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو