رشد 24 درصدی تولیدات منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26857
ساعت 09:27 دوشنبه 18 شهريور 1392
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: طی پنج ماه نخست امسال میزان تولیدات منطقه ویژه رشد 24 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود هندیان اعلام کرد: طی مدت یاد شده در مجموع دو میلیون و 408 هزار و 697 تن محصول شامل اسلب؛ آهن اسفنجی، شمش آلومنیوم، شمش روی و شمش فولادی در شرکت های مستقر تولید شده است که به لحاظ وزنی شاهد رشد 24 درصدی محصولات نسبت به مدت مشابه به سال گذشته که به میزان یک میلیون و 833 هزار و 495 تن بوده است.
وی گفت: طی پنج ماهه اخیر سال جاری فولاد هرمزگان 422 هزار و810 تن اسلب، 654 هزار و 747 تن آهن اسفنجی، هرمزال 29 هزار و 760 تن شمش آلومینیوم، آلومینیوم المهدی 44 هزار و 830 تن شمش، شرکت روی 4 هزار و 769 تن شمش روی، فولاد جنوب 7 هزار تن شمش فولادی، شرکت فولاد کاوه 399 هزار تن آهن اسفنجی و کارخانه آب شیرین کن منطقه 845 هزار و 781 متر مکعب تولید داشتند.
هندیان، بهره مندی از توان متخصان داخلی و همت و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان و برنامه ریزی مناسب از جمله عوامل مؤثر در کسب این موفقیت عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت 23 شرکت بزرگ تولیدی در زمینه صنایع انرژی بر اظهار داشت: با ایجاد سرمایه گذاری های موفق، منطقه به قطب تولید فولاد – آلومینیوم –آند - روی و همچنین تخلیه و بارگیری مواد معدنی فله و نفتی تبدیل شده است و سالانه یک میلیارد دلار صادرات از این منطقه صورت می پذیرد و حدود 12 هزار نفر در راستای این سرمایه گذاری ها، اشتغال ایجاد شده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ابراز امیدواری کرد در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی،شرکت های مستقر با هدف بر مبنای خرد جمعی و همدلی و تقویت افزایش سطح تولید بتوانند شتاب متوازن منطقه را به سوی مرزهای تعالی یک شرکت مقتدر و نظام مند با بازدهی بالا در دستور کار قرار دهند.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 کیلومتری غرب بندرعباس با وسعت 5 هزار هکتار به منظور جلب و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و افزایش فرصت های اشتغال زایی تاسیس شده است.

شناسه خبری: 26857

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو