ساخت 80 هزار تن سيلوي غلات در بندر امير آباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26863
ساعت 12:14 دوشنبه 18 شهريور 1392
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندراميرآباد مي گويد: در راستاي اننخاب بندر اميرآباد به عنوان پايلوت غلات شمال كشور ؛اين بندر بايد ظرف سه سال آينده به 210 هزار تن سيلوي غلات مجهز شود كه تاكنون 80 هزار تن آن ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مانا، سيد علي نعيمي گفت: در اين راستا در راستاي ساخت سيلوي سوم 54 هزار تني اين بندر با 35 درصد پيشرفت فيزيكي درحال انجام است ساخت دو سيلوي ديگر غلات از طريق سرمايه گذاري بخش خصوصي در دستور كار قرار گرفته كه مقدمات امضاء قرارداد آن فراهم شده است.
وي افزود: همچنين فاز اول سيلوي غلات 54 هزارتني با برآورد 24 هزار تن ؛ظرف شش ماه آينده به بهره برداري مي رسد.
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر امير آباد با اشاره برنامه ريزي هاي انجام شده براي ترانزيت غلات ازشمال به جنوب و از بندر اميرآباد به بندرامام و همچنين بررسي بازارهاي هدف در كشورهاي حاشيه خزر و خليج فارس گفت:تاكنون حدود 15 درصد از اين بازار ترانزيتي استفاده شده است كه اين رقم بايد طبق برنامه افزايش يابد.
وي افزود: در صورت اجراي راه ترانزيتي شمال – جنوب كه اميرآباد را به بندرعباس متصل مي كند ترانزيت غلات و كالا از اين بندر به جنوب كشور افزايش خواهد يافت بويژه آنكه با احداث راه مذكور فله اين دو بندر در مقايسه با مسير فعلي 300 كيلومتر كوتاهتر خواهد شد.
نعيمي درباره حجم سرمايه گذاري مورد نياز براي تجهيز بخش غلات بندراميرآبادگفت: در اين زمينه و با توجه به تجهيزات مورد نياز هر سيلوي غلات و همچنين تجهيزات تخليه و بارگيري به حدود 150 ميليارد تومان سرمايه گذاري نياز خواهد بود.
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندراميرآباد درباره حجم تخليه و بارگيري غلات در اين بندر اظهار داشت:در پنج ماهه امسال يك ميليون و 800 هزار تن كالا در بندر اميرآباد تخليه و بارگيري شده است كه 20 درصد آن غلات بوده است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو