بازدید سفرای همسایگان شرقی کشور از بندر امیر آباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26979
ساعت 16:26 شنبه 13 مهر 1392
هیأتی بلند پایه متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه در شرق و شمال شرق کشور با هدف بررسی راهکارهای گسترش تعاملات بین المللی از طریق بندر امیر آباد از این بندر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این بازدید که غلامعباس ارباب خالص نماینده وزارت امور خارجه در شرق و شمال کشور ، عیسی نیا نماینده وزارت امور خارجه در استان مازندران، محمد امین صدیقی سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد، ابراهیم مصطفی جمال الدین سر کنسول جمهوری عراق در مشهد، آونتالاب اونالبایف سرکنسول جمهوری قزاقستان در گرگان، قاضی حبیب الرحمان کنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد در معیت سید علی نعیمی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد از امکانات، قابلیت ها و تجهیزات این بندر بازدید کردند.
این گزارش همچنین می افزاید: در ادامه این بازدید طی جلسه ای نعیمی در سخنانی با اشاره به نقش ویژه بندر امیر آباد بهشهر در توسعه ترانزیت و برقراری ارتباط حمل و نقل بین بنادر جنوبی و بنادر شمالی کشور و نیز کشورهای آسیای میانه گفت ؛ بندر امیر آباد بزرگترین بندر حاشیه ی دریای خزر و حلقه ی اصلی کریدورهای بین المللی شمال – جنوب و تراسیکا است.
وی در ادامه با اشاره به موقعیت ممتاز ترانزیتی جمهوری ایلامی ایران در منطقه، وجود بندر امیر آباد را در شرق مازندران نقطه عطفی در توسعه روابط تجاری با کشورهای هم جوار و گسترش تعاملات بین المللی دانست.
حضور در مراسم هفته ملی دریانوردی و بازدید میدانی از امکانات و تجهیزات و اسکله های بنادر امیرآباد از برنامه های جنبی این دیدار بود.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو