وزارت صنعت ومعدن و تجارت از طرح های زیر ساختی و توسعه ای حمایت می کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27036
ساعت 11:43 پنج‌شنبه 18 مهر 1392
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: حمایت از فعالیت های در دست اقدام وزیر ساختی این مجموعه به عنوان یکی از سیاست ها وبرنامه های سازمان توسعه، نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، مهدی کرباسیان از توسعه اسکله اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بندرعباس به عنوان یکی از از طرح های زیر ساختی نام برد.
رییس هیات عامل سازمان توسعه، نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ادامه داد: توسعه اسکله اختصاصی و تجهیز آن به جدید ترین فناوری روز تخلیه و بارگیری مواد معدنی فله و همچنین مواد نفتی کمک بسیار بزرگی به صنایع فعال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و همچنین پالایشگاه های همجوار است.
کرباسیان با تاکید بر حمایت از توسعه زیرساخت ها در منطقه ویژه خلیج فارس، از این منطقه به عنوان یکی از مناطق ویژه فعال و درآمد زا که تعداد زیادی صنایع انرژی بر (فولاد و آلومینیوم) در آن قرار دارد نام برد.
وی یاد آور شد: با اجرای برنامه توسعه ای در آینده ای نزدیک شاهد ارتقای فعالیت ها و به نتیجه رسیدن صنایع فعال (آلومینیوم و فولاد) به ظرفیت های اسمی آنها خواهیم بود.
همزمان روی کار آمدن دولت یازدهم این اولین بار است که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بازدید می کند.
در اجرای طرح توسعه اسکله اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ظرفیت تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی در آن از شش میلیون تن در سال به ۱۲میلیون تن افزایش یافته است.
این اسکله مجهز به نوار نقاله تخلیه و بارگیری به طول ۳۳کیلومتر است که مواد اولیه را از کشتی تخلیه و بارگیری و به محل انباشت مواد در محوطه اختصاصی انتقال می دهد.
منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در ۱۳کیلومتری غرب بندرعباس در جوار صنایع بزرگ قرار دارد.

شناسه خبری: 27036

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو