ارتقاء قابلیت سامانه پیامک در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27057
ساعت 10:45 يکشنبه 21 مهر 1392
در راستای گسترش خدمات الکترونیکی، سامانه پیامک کوتاه با قابلیت اعلام وضعیت اضطراری دریایی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ارتقاء یافت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاون اداری و مالی و سرپرست واحد طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: سامانه 30001391 به منظور گسترش ایمنی دریانوردی و دریافت آخرین وضعیت جوی و دریایی و اطلاع رسانی به هنگام به نهادها و افراد مرتبط درحوزه دریایی راه اندازی شد ولی به علت یک طرفه بودن، دریانوردان تنها قادر بودند با ارسال کد خاصی از آخرین وضعیت نواحی مختلف دریایی مطلع شوند.
جهانگیر نجاتی در خصوص نحوه ارتقاء این سامانه نیز افزود: در صورتی که سانحه ای رخ می داد امکان ارسال متن و شرح حادثه وجود نداشت بنابراین لازم بود تا دریانوردان نیز در صورت مشاهده حادثه در دریا، به سادگی بتوانند متن حادثه را به مرکز MRCC ارسال نمایند که با اصلاحات انجام شده در سامانه پیامک این امکان فراهم شد.
نجاتی در ادامه اظهار داشت: قابلیت های اضافه شده به سامانه مذکور بتواند ایمنی بیشتر دریانوردی و همچنین تسریع در عملیات های ویژه دریایی را به هنگام اضطرار به همراه داشته باشد.

شناسه خبری: 27057

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو