دعوت از سرمايه گذاران براي احداث نيروگاه 500مگاواتي منطقه ويژه خليج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27085
ساعت 10:43 يکشنبه 28 مهر 1392
سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران از سرمايه گذاران بخش خصوصي و خارجي براي احداث نيروگاه 500مگاواتي منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج دعوت به مشاركت كرد.

به گزارش پايگاه خبری مناطق آزاد و ویزه اقتصادی به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران،‌ اين طرح با هدف پاسخگويي به بخشي از نياز برق صنايع معدني واقع در اين منطقه احداث خواهد شد.
پروژه نيروگاه سيكل تركيبي 500مگاواتي منطقه ويژه خليج فارس در راستاي اجراي اهداف كلان سياست هاي اصل 44 قانون اساسي و تشويق سرمايه گذاران بخش خصوصي براي گسترش حضور در طرح هاي معدني و صنايع معدني به اجرا در مي آيد و به زودي فراخوان آن اعلام مي شود.
منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس از ويژگي هاي ممتازي همچون دسترسي به آب هاي آزاد براي صادرات و واردات ،‌نزديكي به منابع تامين مواد اوليه و در اختيار داشتن آب و گاز، ظرفيت بالايي براي توسعه ،‌ ايجاد اشتغال و درآمدزايي دارد.
در حال حاضر مصرف برق قراردادي شركت هاي الومينيوم المهدي و هرمزآل،‌فولاد هرمزگان،‌ فولاد كاوه جنوب ،‌ صبا فولاد، فولاد جنوب ،‌ توليد روي بندرعباس مستقر در اين منطقه به 627 مگاوات مي رسد.
از سوي ديگر طبق برنامه هاي تدوين شده تا 5 سال آتي مصرف برق در اين منطقه به مرز 1600مگاوات مي رسد و در مرحله بعدي -در سال 1402- با تكميل طرح هاي صنايع معدني ميزان مصرف به حدود4 هزار مگاوات خواهد رسيد. اين ارقام از يك سو توجيه سرمايه گذاري بخش خصوصي را افزايش داده است و از ديگر سو وجود تقاضاي بالاي مصرف انرژي ،‌ ‌فروش برق توليد شده را تضمين مي كند.
در اين منطقه 2100هكتاري ظرفيت توليد فولاد خام به 5ميليون و 400هزار تن و ظرفيت توليد شمش آلومينيوم به 257هزار تن مي رسد اين در حالي است كه در فاز توسعه اين صنايع قرار است ظرفيت توليد فولاد به 9ميليون و 400 هزار تن ارتقاء يابد كه اين امر همراه با افزايش مصرف برق و ديگر انرژي ها است. 

شناسه خبری: 27085

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو