قیمت جدید خوراك پتروشیمی ها به زودی اعلام می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27110
ساعت 11:16 سه شنبه 30 مهر 1392
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: قیمت خوراک مجتمع های پتروشیمی درحال بازنگری بوده و قیمت های جدید به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، محمدحسن پیوندی اظهارکرد: با هدف حفظ منافع همه مجتمع های پتروشیمی قیمت خوراک تحویلی درحال بازنگری بوده و به زودی نهایی و ابلاغ خواهد شد.
پیوندی افزود: پس از اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی و واگذاری شرکت های پتروشیمی نحوه تامین خوراک و قیمت آن چالش های مختلفی را در پی داشته وبه ویژه قیمت ارزان گاز تحویلی به برخی مجتمع ها سبب بروز اختلاف هایی شده است.
وی ادامه داد: در قانون هدفمندی یارانه ها آمده است به منظور تشویق سرمایه گذاری در صنایع نفت گاز، پالایش و پتروشیمی قیمت خوراک پتروشیمی ها باید ٦٥ درصد سبد صادراتی فوب خلیج فارس و ثابت به مدت ١٠ سال باشد که این قانون دارای اشکال بوده و چون در زیر مجموعه گاز آمده با مشکلاتی همراه است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: این قانون نیازمند شفاف سازی است، چون در خلیج فارس سبد صادراتی برای گاز وجود ندارد.
پیوندی افزود: وقتی از گاز سخن می گوییم باید این نکته را در نظر بگیریم که منظور گاز غنی شده است یا متان، در حال حاضر برای تولید اوره و متانول به گاز غنی نیازی نیست بلکه از متان استفاده می شود.
وی با بیان این که ایران، عربستان، قطر و عمان صادر کننده اوره و متانول در خلیج فارس هستند، گفت: استفاده از قیمت یکسان می تواند منافع زادی را به همراه داشته باشد.
پیوندی ادامه داد: راهکارها و پیشنهاد مختلفی برای تعین نرخ جدید خوراک در حال بررسی است و پس از جمع بندی نهائی با در نظر گرفتن تمام جوانب و حفظ منافع تمام شرکت های پتروشیمی بهترین تصمیم اتخاذ خواهد شد.
 

شناسه خبری: 27110

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو