ورود نخستین واحد نیروگاه برق به منطقه ویژه اقتصادی سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27115
ساعت 13:59 سه شنبه 30 مهر 1392
واحد 1 نیروگاه 450 مگاواتی برق شمس سرخس که در منطقه ویژه اقتصادی سرخس احداث شده است وارد مدار تولید برق شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر عامل شرکت تولید برق شمس سرخس با اعلام این خبر گفت: پروژه احداث نیروگاه شمس سرخس با قدرت اسمی 484 مگاوات معادل 450 مگاوات در شرایط سایت بصورت سیکل ترکیبی و به روش B.O.O در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و در زمینی به مساحت 40 هکتار در حال اجرا می باشد.
حسین عبدالخالق زاده گفت: از مهمترین اهداف این پروژه می توان به تامین انرژی مصرفی صنایع سنگین و نیمه سنگین در حال احداث در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و نیز امکان فروش و انتقال انرژی به کشورهای منطقه آسیای میانه و افغانستان و تقویت شبکه برق کشور اشاره کرد.
مدیر عامل شرکت تولید برق شمس سرخس ادامه داد: این نيروگاه در راستاي اجراي سياست هاي كلان صنعت برق با هدف تشويق، حمايت و جذب مشاركت بخش خصوصي در پروژه هاي نيروگاهي در حال ساخت بوده و طي قرار داد تضميني خريد برق في مابين سرمايه گذار و وزارت نيرو احداث شده است كه افزون بر افزايش ظرفيت توليد برق منطقه و شبكه سراسري، زمينه اشتغال زايي در اين منطقه را فراهم مي كند.
عبد الخالق زاده افزود: هم اکنون واحد 1 این نیروگاه با ظرفیت 20 مگاوات به شبکه تولید برق پیوسته که توانسته است کمک خوبی برای بالا رفتن راندمان تولید و کمک به پایداری شبکه برق در استان باشد.
وی تصریح کرد: واحد 2 این نیروگاه هم بزودی راه اندازی و طی مراسم رسمی کار تولید برق را آغاز خواهد کرد تا در فاز نخست از توان 50 مگاواتی تولید برق در این نیروگاه استفاده شود.
 

شناسه خبری: 27115

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو