تدوین طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27180
ساعت 09:48 چهارشنبه 8 آبان 1392
طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به منظور توسعه پایدار شاخص های بهینه سازی انرژی‏ و زیست محیطی مورد تدوین و تصویب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در جلسه پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت و نمایندگان شرکت های مستقر در منطقه، تدوین طرح جامع مدیریت و انرژی منطقه ویژه اقتصادی پارس مورد تصویب قرار گرفت.
معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت در ابتدای این جلسه با اشاره به نقش حاکمیتی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تعریف و اجرای طرح های توسعه ای بلند مدت در منطقه را در حیطه وظایف سازمان برشمرد.
محمدرضا مقدم گفت: طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست به تولیت سازمان منطقه ویژه در واقع یک طرح سیستمی است و نه یک پروژه کوتاه مدت که هر ساله باید مورد پایش و بازنگری قرار گیرد.
وی در ادامه این جلسه اجرای طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست را از جمله طرح های ویژه برشمرد که لازم است به عنوان طرح ملی در مجلس شورای اسلامی و هم چنین در معاونت فناوری ریاست جمهوری مطرح شود.
مدیر عامل منطقه ویژه انرژی پارس نیز طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست منطقه ویژه پارس را زیر مجموعه طرح توسعه پایدار منطقه دانست و افزود: سایر شاخص های اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی نیز باید در طرح توسعه پایدار منطقه ویژه لحاظ شود.
گفتنی است طرح جامع مدیریت انرژی و محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با همکاری سازمان بهینه سازی مصرف انرژی، پژوهشکده صنعت نفت و پژوهشگاه انرژی شریف تدوین شده است و در شورای انرژی کارآمد تصویب شده است.
 

شناسه خبری: 27180

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو