افزایش پتانسیل بندر خدماتی منطقه ویژه پارس مورد بررسی قرار گرفت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27202
ساعت 11:37 شنبه 11 آبان 1392
دو تن از کارکنان بندر خدماتی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزایش ظرفیت بالقوه بندر پارس را مورد پژوهش قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرپرست عملیات دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به همراه دو تن از کارشناسان دریایی دانشگاه های معتبر کشور در پژوهشی ضرورت افزایش پتانسیل بندر خدماتی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را مورد بررسی قرار دادند.
علی منیدری به همراه پرویز باورصاد و محمدرضا قنبری در این پژوهش ها با استفاده از ماتریس TOWS افزایش کاربری بندر خدماتی پارس را به عنوان بندری ترانزیتی در کنار بندر صادراتی محصولات پتروشیمی و نفت و گاز مورد بررسی قرار دادند.
بر مبنای این پژوهش با توجه به مزیت های بندر خدماتی پارس در زمینه های دارای عمق بالای کنار اسکله تا 15 متر، دارای دو اسکله بتنی با ظرفیت نگله های بیش از 1000 تن، ترمینال کانتینری 60 هکتاری، نزدیکی از طریق بزرگراه به شهر های شیراز، اصفهان و بوشهر و عدم دریافت مالیات در مناطق ویژه، این بندر می تواند در زمینه کانتینری علاوه بر زمینه های تجاری موثر و مفید باشد.
گفتنی است بندر خدماتی پارس واقع در منطقه ی ویژه ی اقتصادی انرژی پارس، در حدود 260 کیلومتری شرق بندر بوشهر و حدود 470 کیلومتری غرب بندرعباس و 330 کیلومتری جنوب شهر شیراز، در منطقه ی عسلویه در سواحل خلیج فارس واقع شده است که ایجاد ظرفیت حمل و نقل کانتینری می تواند این بندر را در کنار بندر شهید رجایی بندرعباس و بندر بوشهر به عنوان بندر استراتژیک در منطقه معرفی کند.
 

شناسه خبری: 27202

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو