نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هر سازمان است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27240
ساعت 08:39 شنبه 18 آبان 1392
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: نیروی انسانی متخصص و دانش مدار جزء دارایی های یک سازمان و به عنوان مهمترین مزیت رقابتی و کمیاب ترین منبع در اقتصاد دانش محور امروز است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید نبی سیدپور با اعلام این مطلب افزود: ارائه محصولات و خدمات متفاوت و با کیفیت،کاهش هزینه ها، خلاقیت و نوآوری و افزایش رقابت پذیری از مزایای وجود منابع انسانی کیفی و دانش مدار است. از این رو استراتژی کسب و کار سازمانهای امروزی ضرورتا" بر روی منابع انسانی متمرکز شده است. از آن جایی که افراد نقشی کلیدی در رشد و توسعه سازمانها در محیط متغیر و چالشی امروز بر عهده دارند، جذب نیروهای مستعد و توانمند و حفظ آنها در سازمان هر روز پیچیده تر می شود به طوری که این چالش منجر به ایجاد یک فرایند برای شناسایی ، تشخیص و انتخاب درست نیرو شده است.
وی با تشریح استراتژی اداره کل در حوزه نیروی انسانی خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم تا افزون بر تربیت نیروی انسانی یادگیرنده، برای نهادینه کردن دانشی که در اختیار نیروهای انسانی قرار دارد، برنامه‌های عملی و قابل اجرایی در پیش گیریم چراکه منابع انسانی دارایی های نامشهودی هستند که سهم فزاینده ای در ارزش بازار سازمان دارند. از این رو از طریق تشویق و ترغیب کارکنان برای یادگیری منظم در همه سطوح استفاده می کنیم.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر افزود: کارکنان مهم‌ترین دارایی سازمان به حساب می‌آیند و موفقیت سازمان در گرو اعمال مدیریتی اثربخش بر آنهاست.اگر سیاست‌های پرسنلی و خط‌مشی‌های سازمان با حصول اهداف سازمان و برنامه‌های استراتژیک آن پیوند تنگاتنگی داشته باشند و به رسیدن به آن اهداف کمک کنند، احتمال موفقیت سازمان بیشتر خواهد شد ضمن اینکه ترغیب همه اعضای سازمان به همکاری با یکدیگر و رساندن آنان به احساس هدف مشترک، مستلزم تلاشی مستمر است.
سید پور با بیان اینکه حفظ تعهد به تحول، نوعی ضرورت به حساب می‌آید خاطرنشان کرد: درستکاری و صداقت ،رضایت مشتریان و کارکنان، سود آوری، کار گروهی، سخت کوشی و مسئولیت پذیری از مهمتری ارزش های سازمانی به شمار می رود.
همچنین محمد تقی انزان پور معاون اداری و مالی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران درخصوص اهمیت نیروی انسانی اظهار داشت: کارکنان، مبنا و ریشه اصلی بهبود کیفیت نیروی انسانی و سرمایه در کنار اطلاعات به عنوان عوامل اساسی تولید در سازمانها مطـرح می شوند. تعامل و هماهنگی این عوامل در راستای اهداف سازمان می تواند منجر به ارتقای بهره وری و کیفیت و عملکرد سازمانها شود.
وی افزود: امروزه با ظهور اقتصاد اطلاعاتی و ورود اقتصاد دانایی محور و شبکه ای، نقش منابع انسانی به عنوان یک عنصر رقابتی و راهبردی مطرح می شود. ارائه محصولات و خدمات متفاوت و متمایز، کاهش هزینه ها، خلاقیت و نوآوری و افزایش رقابت پذیری از مزایای وجود منابع انسانی ماهر، باتجربه، خلاق و بانشاط است. این منبع انسانی می تواند به سرمایه ی انسانی با ورودی های مؤثر آموزش ، سلامت و ارزش های اخلاقی تبدیل شود.

شناسه خبری: 27240

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو