احداث ۲ کارخانه تولید کود ارگانیک و لوله پلی‌اتیلن در منطقه ویژه رفسنجان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27302
ساعت 12:38 دوشنبه 27 آبان 1392
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: دو کارخانه تولید کود ارگانیک و تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان احداث شده که در آینده‎ نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مجید کهنوجی در نشست بررسی مسائل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیان اینکه احداث منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از مصوبات سفر هئیت دولت است، اظهار کرد: با آماده سازی زیرساخت‎ها از جمله آب، برق، گاز، فیبرنوری و مستقر شدن گمرک، بستر لازم برای سرمایه‎گذاری‎ در این منطقه فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت سال گذشته 200 هکتار از این زمین برای آماده سازی زیرساخت‎های برق و گاز تفکیک شد گفت: 150 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی صندوق بازنشستگی مس و شرکت سرمایه‎گذاری سرچشمه هزینه شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیان اینکه نخستین سرمایه‎گذاری در بخش کشاورزی به بهره برداری رسیده و کود بیوشیمی تولید می‎کند، افزود: از دو کارخانه تولید کود ارگانیک و تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن نیز در آینده‎ای نزدیک در این منطقه بهره برداری خواهد شد.
کهنوجی تصریح کرد: کار ساخت و ساز دو کارخانه دیگر نیز در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن و تولید کود «ام پی کی»کشاورزی آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 20 سرمایه‌گذار در این منطقه به اجرای طرح‎های اقتصادی خود می‎پردازند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بیان کرد: در بخش صنایع تبدیلی پسته سه قطعه زمین برای راه‌اندازی واحدهای فراوری پسته به سرمایه‎گذاران واگذار و برای هر سرمایه‎گذار سه هزار مترمربع در نظر گرفته شده است.
کهنوجی با بیان اینکه سرمایه‎گذاری در حوزه صنایع پائین دستی مس و پسته تحولی در رشد و بالندگی منطقه ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: با این که منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، متعلق به بخش خصوصی است، ولی توانسته بین مناطق ویژه اقتصادی کشور خود را نشان دهد.

شناسه خبری: 27302

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو