کلان نگری در منطقه ویژه اقتصادی پیام لحاظ شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27320
ساعت 10:47 سه شنبه 28 آبان 1392
معاون برنامه ریزی استانداری البرز تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی پیام به منظور شتاب گیری و توسعه مبادلات صادراتی نیازمند ترسیم چشم انداز و افقی روشن است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایلنا، مهرداد مظفری در «جلسه کارگروه اقتصادی استان» با مهم ارزیابی کردن نقش منطقه ویژه اقتصادی پیام در توسعه فرایند واردات و صادرات استان تصریح کرد: طراحی چشم انداز و نقشه راه این منطقه اقتصادی در کنار فرودگاه پیام، بستری برای توسعه مبادلات داخلی و خارجی، ضرورتی است که تاکنون مغفول مانده است.
وی با اشاره به برخی موانع و مشکلات در این منطقه نظیر؛ قیمت سوخت، مرکز دفن زباله و سند اراضی منطقه ویژه افزود: با نگاهی کلان و ملی ضمن بررسی مناطق مشابه و برخوردار از این منطقه می‌توان خلاء‌هایی که سایر نقاط، موفق به حل آن شده‌اند را احصاء و مدیریت کرد.
معاون برنامه ریزی استانداری البرز بیان کرد: رفع موانع و مشکلات موجود در کنار اجرای طرح‌ های کوتاه مدت برای مسائل اولویت دار درمان و در دیدگاه بلند مدت نیازمند شناسایی پتانسیل، ظرفیت‌ها و ترسیم افقی بلند به منظور حرکت در مسیر اوج گیری فعالیت‌های اقتصادی و توسعه خطوط هوایی در این منطقه است.
مظفری همچنین بر لزوم بررسی الزامات پروازهای مسافربری و همچنین استقرار صنایع هایتک در این منطقه تاکید کرد.
بررسی وضعیت جانمایی پایانه تخم مرغ در استان، یکپارچه سازی فرایند تولید فرش و برند سازی فرش‌های تولیدی در البرز، تسریع در طرح جامع گردشگری استان، مدیریت دفع زباله در منطقه ویژه اقتصادی پیام، بررسی وضعیت هتل‌های در حال ساخت، تدوین سند جامع سرمایه گذاری در استان به منظور ارتقاء جایگاه سرمایه گذاری داخلی و خارجی از جمله مباحث طرح شده در این کارگروه تخصصی بود.
در ادامه این جلسه نیز هر یک از اعضا گزارش عملکردی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه دستگاه متبوع داشته و راهکارهای عملیاتی را از دیدگاه خود تبیین و تشریح کردند.

شناسه خبری: 27320

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو